موسیقی در هفته‌ای که گذشت؛

نزدیک به ۵۰۰ قطعه در سال ۹۸ مجوز گرفتند/ برگزاری اولین کنسرت خواننده جوان موسیقی پاپ

در هفته گذشته، بر اساس آمار اعلام شد در سال جاری، ۴۹۵ تک آهنگ از دفتر موسیقی ارشاد مجوز گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به مهمترین اخبار هفته اخیر در حوزه موسیقی کشور اشاره می‌کنیم؛

نزدیک به ۵۰۰ قطعه در سال ۹۸ مجوز گرفتند

بر اساس آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در بهار امسال، ۴۹۵ تک آهنگ از دفتر موسیقی برای انتشار مجوز گرفته اند. در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۷۷ تک آهنگ مجوز انتشار گرفته بود.

در این سه ماه ۷۶ آلبوم موسیقی و یک آلبوم تصویری مجوز انتشار گرفتند. در حالی که سه ماهه نخست سال گذشته ۹۱ آلبوم موسیقی و سه آلبوم تصویری مجوز انتشار گرفته بودند.

نزدیک به 500 قطعه در سال 98 مجوز گرفتند

در بهار امسال هم ۴۸ نماهنگ و در بهار سال گذشته ۶۰ نماهنگ مجوز انتشار گرفته‌اند.

در سه ماهه نخست امسال مجوز ۳۱ کتاب گویا و ۳۴ استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری از سوی دفتر موسیقی صادر شده است؛ در حالی که در سه ماه نخست سال گذشته مجوز ۲۶ کتاب گویا و ۳۰ استودیو صادر شد.

ارسال بیش از دو هزار اثر به جشنواره موسیقی جوان

با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان و دریافت بیش از ۲۰۰۰ اثر، مرحله نخست داوری این جشنواره بلافاصله آغاز شد.

در این دوره از جشنواره بیش از ۲۰۰۰ اثر در بخش‌های مختلف موسیقی دستگاهی، موسیقی نواحی و موسیقی کلاسیک به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

نزدیک به 500 قطعه در سال 98 مجوز گرفتند

اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره، همراه با اطلاعات تکمیلی، شنبه ۲۲ تیرماه از طریق سایت انجمن موسیقی ایران اعلام خواهد شد.

جدیدترین اجرای اکستر ملی با سراج

ارکستر ملی ایران در اولین اجرای تابستانی خود با خوانندگی حسام‌الدین سراج خواننده سنتی کشورمان روی صحنه می‌رود.

رهبر میهمان این اجرای ارکستر ملی ایران، سهراب کاشف و خواننده اجرا، حسام‌الدین سراج است.

در این کنسرت قطعات «شب عاشقان بیدل»، «طلوع»، «نشان بی نشان»، «دل آرا» و «باد صبا» به آهنگسازی همایون رحیمیان، «توحید» به آهنگسازی فرهاد رحیمیان و تنظیم همایون رحیمیان، «هزار دستان» به آهنگسازی مرتضی حنانه، «رقص دایره» به آهنگسازی حشمت سنجری، «رِنگ اپرای کوراوغلو» به آهنگسازی عزیز حاجی‌بیگف و «راپسودی» به آهنگسازی خیام میرزازاده اجرا می‌شود.

نزدیک به 500 قطعه در سال 98 مجوز گرفتند

این ارکستر پیش از این و در آخرین روز بهار، قطعات فوق را اجرا کرد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود.

رضا بهرام به روی صحنه می‌رود

کنسرت رضا بهرام از چهره‌های جدید موسیقی پاپ ایران ساعت ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ روز یکشنبه شانزدهم تیرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. این کنسرت به نوعی یکی از اولین اجرا‌های زنده رضا بهرام پس از شهرت در بازار موسیقی است که هر دو سانس سولداوت هم شده است.

این خواننده متولد یزد، پیش از برگزاری کنسرت تهران، روز پنجشنبه سیزدهم تیرماه نیز کنسرتی را در تالار مجلل جزیره کیش برگزار خواهد کرد.

نزدیک به 500 قطعه در سال 98 مجوز گرفتند

رضا بهرام طی ماه‌های گذشته علاوه‌بر تولید چندین قطعه از جمله «از عشق بگو»، «بیمار»، «کجایی»، «دیوانه»، «مو به مو»، «آتش»، «شب‌های بعد از تو»، «گل عشق» و «آرامشی دارم» به خوانندگی تیتراژ پایانی سریال «ممنوعه» نیز پرداخته که عمده این آثار با استقبال مخاطبان رو به رو شده است.

این خواننده پاپ ۲۸ ساله که پیش از انتخاب نام هنری خود با نام رضا هلاورجانی مشغول به فعالیت بود، از جمله هنرمندانی است که تحصیلات خود را در رشته مدیریت مالی دانشگاه علم و فرهنگ یزد به پایان رسانده است.

او که در سنین جوانی به ورزش فوتبال مشغول بود حتی مدتی در تیم‌های فوتبال حرفه‌ای نیز بازی کرد، اما به علت مصدومیت و عمل جراحی مجبور شد از این رشته کناره‌گیری کند. او که همزمان با فوتبال به تشویق پدرش در حوزه موسیقی نیز فعالیت‌هایی داشت، از سال ۸۸ حضور در موسیقی جدی‌تر گرفت و از سال ۹۳ بود که به تدریج وارد جریان تازه‌ای در این حوزه شد به طوری که در بهمن سال ۹۶ در آهنگ «گلی» مسیح و آرش به عنوان همخوان حضور پیدا کرد.

قدردانی پدر بهنام صفوی برای کمک‌های صندوق اعتباری هنر

سید محمد علی صفوی پدر مرحوم بهنام صفوی خواننده فقید موسیقی پاپ کشورمان که چندی پیش پس از مدت مبارزه با بیماری به دلیل عارضه مغزی دار فانی را وداع کرد، از مساعدت‌ها و همراهی صندوق اعتباری هنر در حمایت مالی و معنوی مراحل درمانی فرزندش طی ماه‌های گذشته قدردانی کرد.

نزدیک به 500 قطعه در سال 98 مجوز گرفتند

بهنام صفوی خواننده پاپ کشور دوشنبه ۲۳ اردیبهشت سال ۹۸، در سن ۳۶ سالگی و بعد از چند سال مبارزه با بیماری سرطان، در بیمارستان میلاد اصفهان چشم از جهان فروبست.

این خواننده متولد سال ۶۲ در شهر شیراز بود که تحصیلات تکمیلی خود را در رشته عمران به پایان رساند. وی موسیقی را از سنین کودکی با نواختن پیانو و در کنار آن نواختن ساز‌های کوبه‌ای آغاز کرد و از آن زمان تا زمان حیات خود به صورت مستمر در حوزه موسیقی و نوازندگی به فعالیت خود ادامه داد.

صفوی سال ۸۵ با انتشار قطعه «تمنا» خود را به جریان رسمی موسیقی پاپ ایران معرفی کرد که استقبال مردم از این اثر این انگیزه را در او ایجاد کرد که دو سال بعد از انتشار این قطعه، آلبوم «عشق من باش» را در بازار موسیقی منتشر کند. او در سال ۹۱ آلبوم «آرامش»، در سال ۹۳ آلبوم «فوق‌العاده» و در سال ۹۵ آلبوم «معجزه» را روانه بازار موسیقی کرد. برگزاری کنسرت‌های مختلف داخلی و خارجی و همچنین تولید چندین تک آهنگ از جمله فعالیت‌های این خواننده در حوزه موسیقی بود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از موسیقی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار