استقبال کابل از اعلام آمادگی پوتین برای کمک به روند صلح افغانستان

­صبغت الله احمدی، ­سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از اعلام آمادگی ولادیمیر پوتین، ­رئیس‌جمهور روسیه برای کمک به روند صلح این کشوراستقبال کرد.

استقبال کابل از اعلام آمادگی پوتین برای کمک به روند صلح افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه افغانستان از اعلام آمادگی ­ولادیمیر پوتین، ­رئیس‌جمهور روسیه برای کمک به روند صلح این کشوراستقبال کرد.

­صبغت الله احمدی، ­سخنگوی وزارت خارجه افغانستان امروز در واکنش به اظهارات دیروز ­ولادیمیر پوتین مبنی بر تصمیم روسیه برای کمک به حل بحران افغانستان گفت: «ما از همه تلاش‌هایی که برای پایان جنگ و تامین صلح در افغانستان صورت بگیرد، قدردانی و ازاظهارات اخیر رئیس‌جمهور روسیه دراین زمینه استقبال می‌کنیم.»

وی افزود: «دولت افغانستان امیدوار است روسیه تلاش‌های خود را برای رسیدن به صلح در افغانستان افزایش دهد و همچنین امیدواریم طالبان نیز به این نتیجه برسد که جنگ در افغانستان تنها راه حل نیست و وارد مذاکره با دولت افغانستان شود.»

رئیس‌جمهور روسیه در مراسم پذیرش استوارنامه "­لطیف بهاند" ­سفیر جدید افغانستان در مسکو برای کمک به روند صلح این کشوراعلام آمادگی کرد.

این درحالی است که دور هفتم مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر همچنان پشت در‌های بسته ادامه دارد و نتایج آن نیز همچون شش دور قبلی مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار