طعنه پوتین به سردسته کودتاچیان ونزوئلا: به زمین گناهکار و فانی ما برگرد!

رئیس‌جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور ایتالیا با اظهاراتی طعنه‌آمیز سردسته اصلی کودتاچیان در ونزوئلا را خطاب قرار داد.

طعنه پوتین به سردسته کودتاچیان ونزوئلا/به زمین گناه‌کار و فانی ما برگردد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد از مواضع توهمی خوان گوایدو، سردسته کودتاچیان در ونزوئلا در اظهاراتی طعنه‌آمیز گفت «گویا درخواست گوایدو از خداوند بی‌پاسخ مانده» و از او خواست به واقعیت برگردد و از رویه‌های دموکراتیک جاری در ونزوئلا پیروی کند.

او سخنان طعنه‌آمیز خود درباره سردسته کودتاچیان را اینگونه ادامه داد: «ظاهراً خوان گوایدو، رهبر مخالفان (ونزوئلا) پیش از اینکه به میان مردم بیاد، رو به آسمان کرد و خداوند را خطاب داد، سپس خودش را رئیس‌جمهور معرفی کرد، حرفی نیست. اما خداوند به ما نگفت به این درخواست گوایدو چگونه واکنش نشان داد و برای ما هم هیچ نشانه‌ای نفرستاد».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین افزود: «با این اوصاف، به نظرم او (گوایدو) باید به این کره خاکی گناهکار و فانی ما برگردد و از رویه‌ها و قواعد دموکراتیک پیروی کند که به یک چیز ختم می‌شوند: گفتگو و مراجعه به مردم، به رأی‌دهندگان، باید در انتخابات شرکت کنید و از طریق انتخابات مسائل آینده را حل کنید».

پوتین که این اظهارات را در یک نشست خبری مشترک با «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا، در شهر رُم بیان می‌کرد، گفت که او  و جوزپه کونته در خصوص نگرانی درباره وضع و نزوئلا  واینکه فشارهای خارجی موجب افزایش بدترشدن اوضاع داخلی این کشور می‌شوند، هم‌عقیده هستند.

بحران اخیر ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی (اوایل بهمن ۹۷)پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادرو اعلام کرده اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند اما به اذعان رسانه‌های آمریکایی، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار