فائو هشدار داد؛

نیاز مبرم ۴۱ کشور جهان به کمک غذایی

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد ۴۱ کشور جهان از جمله ۳۱ کشور آفریقایی به کمک‌های غذایی نیاز دارند.

نیاز ۴۱ کشور جهان به کمک غذاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد ۴۱ کشور جهان از جمله ۳۱ کشور آفریقایی به کمک‌های غذایی نیاز دارند و مناقشات طولانی مدت و شرایط بد آب و هوایی، نیاز‌های غذایی را تشدید می‌کند.

بر اساس گزارش اخیر فائو در مورد چشم‌انداز‌های برداشت محصولات کشاورزی و شرایط غذایی که روز پنجشنبه منتشر شد، مناقشات کنونی و خشکسالی از عوامل اصلی ناامنی شدید غذایی است که دسترسی به مواد غذایی را برای میلیون‌ها نفر به خطر می‌اندازد.

این ۴۱ کشور که در حال حاضر برای تامین نیاز‌های غذایی خود نیازمند کمک‌های خارجی هستند، عبارتند از: افغانستان، بنگلادش، بورکینافاسو، بروندی، کیپ ورد، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کنگو برازاویل، کره شمالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، اریتره، سوازیلند، اتیوپی، گینه، هائیتی، عراق، کنیا، لسوتو، لیبریا، لیبی، ماداگاسگار، مالاوی، مالی، موریتانی، موزامبیک، میانمار، نیجر، نیجریه، پاکستان، سنگال، سیرالئون، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه، اوگاندا، ونزوئلا، یمن و زیمبابوه.

براساس این گزارش، در آفریقا شرایط فجیع ناامنی غذایی در بسیاری از کشور‌ها از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی و سودان جنوبی ناشی از مناقشات دایمی و ناامنی است. در سودان جنوبی به خصوص، براساس برخی برآوردها از ماه مه تا ژوئیه ۲۰۱۹ شمار افراد در شرایط ناامنی شدید غذایی بالغ بر حدود ۷ میلیون نفر است که ۶۰ درصد کل جمعیت این کشور را در بر می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۹ خسارات ناشی از طوفان آیدای و کمبود بارش‌ها پیامد‌های شدیدی بر تولید کشاورزی کشور‌های جنوب آفریقا داشت که از جمله موجب افزایش نیاز به واردات غلات شد. برداشت محصولات کشاورزی برای دومین سال متوالی در زیمبابوه و زامبیا کاهش یافت و کشور‌های همسایه این دو کشور نیز کاهش محصولات کشاورزی را به علت شرایط نامساعد آب و هوایی و همچنین با طوفان آیدای در موزامبیک، ثبت کردند.

در زیمبابوه، افزایش شدید قیمت مواد غذایی اصلی و همچنین بحران اقتصادی، موجب می‌شود ناامنی غذایی در سال ۲۰۱۹ تشدید شود. اوایل سال کنونی میلادی حدود ۳ میلیون نفر در این کشور در شرایط ناامنی غذایی قرار داشتند.

در شرق آفریقا، خشکسالی شدید برداشت فصل اول را تحت تاثیر قرار داده و منجر به وخامت شرایط مراتع شده است. انتظار می‌رود در سال کنونی میلادی برداشت غلات در کنیا، سومالی، سودان با کاهش همراه باشد و به زیر حد میانگین برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار