فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

هلاکت ۱۵شرور مسلح در سیستان و بلوچستان/جزییات حادثه بمب گذاری در زاهدان/دستگیری ۲ تروریست بمب گذار در زاهدان

جزییات کشف ۳۵ تن انواع مواد مخدر و سوخت قاچاق از زبان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستانفرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ بیش از ۳۵ تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار محمد قنبری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، با اشاره به اینکه آمار کشف سرقت ها در سیستان و بلوچستان نسبت به کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: در سه ماه ابتدایی سال ۹۸ میزان کشف سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصدافزایش داشته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین طی این مدت حدود ۳۵ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

سردار قنبری گفت: همچنین در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ بیش از ۳میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سیستان و بلوچستان کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ دو نفر از همکاران انتظامی در استان سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نایل آمدند، بیان داشت: همچنین طی این مدت ۱۵ نفر از اشرار ننیزبه هلاکت رسیده اند.

فرمانده انتظامی استان  گفت: در درگیری با اشرار مسلح دو تن از نیروهای جان بر کف انتظامی به شهادت رسیدند و ۱۵نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

سردار قنبری افزود: در بحث تصادفات هم ۲۴۶نفر در تصادفات فوت شدند همچنین ۴۳۵مورد تماس مردمی با سامانه ارتباطی پلیس داشتیم که از این تعداد ۵۹۸مورد پیشنهاد می باشد .

وی ادامه داد: همچنین ۱۷۱۱مورد تقدیر و تشکر اعلام شده که افزایش نشان می دهد همچنین ۱۰مورد شکایت داشتیم در مجموع ۲۷۵۴هزار نفر با سامانه ۱۹۷تماس گرفتند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در خصوص مبارزه با باندهای سرقت ۱۹باند متلاشی شدند و ۸۲نفر دستگیر شدند و در مجموع ۲۶هزار نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۶۵محل دپوی سوخت شناسایی که رشد ۲۹درصدی را نشان می دهد و ۳۰باند قاچاق کشف شده اند.

جزییات حادثه بمب گذاری شب گذشته در زاهدان / مواد منفجره تی ان تی در داخل یک دیگ زودپز جاساز شده بود

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ادامه به تشریح بمب گذاری تخریبی در زاهدان پرداخت و گفت: در ماجرای بمب صوتی که اخیرا در زاهدان اتفاق افتاد، یک بمب تخریبی قوی دیگر مملو از مواد منفجره تی ان تی در داخل یک دیگ زودپز جاساز شده بود.

این مسئول افزود: همراه این بمب تخریبی که در یک منطقه مسکونی قرار داده شده بود مقادیر زیادی ترکش های آهنی و ساچمه قرار داده بودند که در صورت انفجار می توانست تلفات انسانی زیادی داشته باشد.

قنبری با تاکید بر اینکه عملا گروهک های تروریستی ضدیت خود با مردم عادی را اعلام کردند، بیان کرد: در گام اول پس از تخلیه منطقه از شهروندان، کنترل از راه دور بمب از کار انداخته و سپس خنثی شد.

سردار قنبری با بیان اینکه حوادث اخیر هیچ گونه تلفات جانی وارد نکرده و گروهک به هدف خود نرسیده است، گفت: در رابطه با حادثه روبه روی پادگان شهید عامری زاهدان دو نفر را دستگیر کردیم که با دستور قضایی در اختیار هستند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: عامل شهادت استوار یکم حسن دلاور که توسط خودرو قاچاق سوخت به شهادت رسید را نیز امسال دستگیر کردیم.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار