یک وکیل ایرانی‌تبار ساکن آلمان، به دلیل امتناع کنسولگری آمریکا از دادن ویزا به او، نتوانست در مراسم تدفین پسرش شرکت کند.

اقدام غیرانسانی آمریکا پدر ایرانی‌تبار را از حضور در مراسم خاکسپاری پسرش محروم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، به دنبال امتناع کنسولگری آمریکا از صدور ویزا برای یک مرد ایرانی آلمانی تبار، او نتوانست در مراسم خاکسپاری پسر جوانش در این کشور شرکت کند.

کنسولگری آمریکا این مرد ایرانی آلمانی تبار را متهم کرد که این فرد از مراسم تدفین فرزندش به عنوان بهانه‌ای برای مهاجرت به آمریکا استفاده کرده است. پسر ۲۰ ساله «شهرام ایران‌بومی» در دهم ژوئن در یک سانحه تصادف در واشنگتن کشته شد. او در دانشگاهی در آمریکا مشغول به تحصیل بود. مادر او نیز ساکن آمریکا بوده است.

«ایران‌بومی» که وکیل آلمانی ایرانی تبار است و در فرانکفورت دفتر حقوقی دارد، به دویچه وله گفت کنسولگری آمریکا اعلام کرده او از مرگ پسرش برای مهاجرت به آمریکا استفاده کرده است. بنا به گفته این وکیل ایرانی تبار کنسولگری آمریکا اعلام کرده این فرد قصد ماندن در این کشور را داشته و به همین علت با دریافت ویزای سه روزه مخالفت کرده است. ایران‌بومی به دویچه وله گفت قصد دارد شکایتی علیه این اقدام غیرانسانی مقامات آمریکا تنظیم کند.

این در حالی است که ایران‌بومی در ایران متولد شده، اما شهروندی آلمان را دارد و بیش از ۴۰ سال است که در این کشور زندگی می‌کند. ایران‌بومی گفت بیشتر از آنکه ایرانی باشد آلمانی است و علاقه‌ای به مهاجرت به آمریکا ندارد.

کنسولگری آمریکا در فرانکفورت از ارائه توضیح در این خصوص به دویچه وله خودداری و اعلام کرد تمامی چنین مواردی محرمانه بوده و تنها با فرد متقاضی در میان گذاشته می‌شوند.

شهرام ایران‌بومی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما ویزای ۱۰ ساله سفر به آمریکا را دریافت کرد، اما در می‌ سال ۲۰۱۷ و پس از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ویزای او باطل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
خب زنش براش ويزا ميفرستاده كه نتونن ديپورتش كنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۳:۲۲ ۱۵ تير ۱۳۹۸
حالا مرد ایرانی آلمانی تبار، یا آلمانی ایرانی تبار ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۸
راست میگی؟!!!!!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اخي الهي
آخرین اخبار