رئیس سازمان فناوری اطلاعات خبر داد:

تمهیدات حمل‌ونقلی ویژه برای بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ

نشست‌ خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ با حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز نشست خبری مشترک محمدباقر اثنی‌عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با موضوع بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در محل سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

محمدباقر اثنی‌عشری در این نشست گفت: الکامپ بیست‌وپنجم، پنجمین الکامپ متوالی‌ است که سازمان نظام صنفی برگزارکننده آن است و خوشبختانه امسال توسعه بیشتری را در جنبه‌های مختلف نمایشگاه داشتیم. در نمایشگاه امسال تمام سالن‌هایی را که در نظر گرفته بودیم تکمیل شد و مجبور شدیم در همین چند روز گذشته دو سالن‌ دیگر را اضافه کنیم.

اثنی عشری ادامه داد: ما در خصوص الکامپ‌‌استارز در سال گذشته ۴ سالن را در نظر گرفته بودیم که امسال این عدد ۶ سالن بود اما با توجه به استقبال صورت گرفته مجدداً ۲ سالن دیگر به این بخش اضافه شد و هم‌اکنون ۸ سالن در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ما بخش‌های دیگری را نیز انسال توسعه دادیم که در بین آن‌ها می‌توان از الکامپ ترندز نام برد؛ که سال گذشته به شکل خیلی محدود بود اما امسال تبدیل به یک سالن شده است.

اثنی‌عشری افزود: در رابطه با بحث الکامپ‌جابز نیز باید گفت این بخش برای اولین بار است که به الکامپ اضافه شده است و در واقع موضوع اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات را در برگرفته است؛ ما در این بخش از شرکت‌های آموزشی، کاریابی و کسب‌‌وکارها و کارجویان دعوت کردیم را در الکامپ‌جابز شرکت کنند.

رئیس سازمان نطام صنفی رایانه‌ای در ادامه صحبت‌های خود به الکامپ‌تاکز اشاره کرد و گفت: این بخش برای دومین سال است که در نمایشگاه الکامپ حضور دارد؛ سال گذشته تمام ظرفیت‌های ما در این بخش تکمیل شد و امسال نیز پیش‌بینی ما این است که با استقبال خوبی مواجه شویم.

همچنین در این نشست امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون مسائل کلی نمایشگاه، در خصوص برخی ویژگی‌های نمایشگاه امسال گفت: در حوزه دولت الکترونیک ما امسال به دلیل بحث محیط زیست، ارائه و توزیع هرگونه بروشور کاغذی توسط ارگان‌های دولتی را ممنوع کردیم؛ چراکه برای جایی می‌خواهد در خصوص دولت‌الکترونیک صحبت کند، زیبنده نیست که خودش از کاغذ استفاده کند.

ناظمی افزود: ما در نمایشگاه امسال یک مقوله جانبی جدیدی را اضافه کردیم که بخش جالب و قابل توجهی است؛ این بخش هم برای اصحاب رسانه‌ و هم برای عموم بازدیدکنندگان در نوع خود دارای اهمیت است؛ ما در نمایشگاه امسال از استارت‌آپ بیدود که در حوزه دوچرخه فعال است خواستیم در نمایشگاه حضور داشته باشد و همچنین با توافق صورت گرفته با اسنپ و تپسی قرار بر این شد تا این دو اپلیکیشن برای افرادی که مبدأ یا مقصد آن‌ها نمایشگاه الکامپ هست، مبلغی را به عنوان تخفیف در نظر بگیرند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: ما یک برنامه دیگری را از حدود ۶ ماه پیش آعاز کردیم و آن همکاری با مدارس بود؛ ما در این مدت با یک‌ سری از مدارس برنامه‌های ویژه‌ آموزش کارآفرینی، کدنویسی و... را شروع کردیم و در آن رویدادها، ایده‌ها در قالب گروه‌هایی با به رقابت با یکدیگر می‌پرداختند و تاکنون این طرح‌ها در تهران و سیستان‌وبلوچستان اجرا شده است.

وی افزود: از بین این تیم‌های دانش‌آموزی، ۱۰ تیم به عنوان تیم‌های برتر انتخاب شدند و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه امسال، به طور رایگان این اجازه را به این تیم‌ها داد تا ۱۰ میز مشخص تحت عنوان new stars (ستارگان نو) در الکامپ بیست‌‌وپنجم داشته باشند و این مسئله مطمئناً یکی از بزرگترین‌ جایزه‌هایی است که می‌توان به تیم‌های فناوری دانش‌آموزی اهدا کرد چراکه قاعدتاً بزرگترین جایزه برای یک تیم فناوری دانش‌آموزی، امکان رشد و فرصت رشدی است که می‌توان به آن‌ها عرضه کرد‌.

گفتنی است، بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ تیرماه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با حضور شرکت‌های محتلف فعال در حوزه ict برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار