رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد;

توصیه‌های رئیس پلیس راه استان ایلام برای سفر‌های تابستانی

رئیس پلیس راه استان ایلام همزمان با شروع سفر‌های تابستانی توصیه‌هایی را به مسافرین و رانندگان ارائه کرد.

توصیه‌های رئیس پلیس راه استان ایلام برای سفر‌های تابستانی

سرهنگ رضا همتی زاده در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: رانندگان برای سفری ایمن و بی حادثه هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی موارد زیر را رعایت کنند.

۱- رانندگان محترم قبل از شروع مسافرت با شماره تلفن ۱۴۱ سامانه اطلاع رسانی راه‌های کشور به منظور اطلاع دقیق از وضعیت جاده‌ها تماس حاصل نمایند.

۲- رانندگان و مسافرین محترم در صورت وقوع تصادفات جاده‌ای در طول مسافرت‌ها سریعا با شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۱۵ جهت امدادرسانی سریع مصدومان تماس برقرار نمایند.

۳- قبل از شروع مسافرت از سالم بودن چراغ ها، ترمز، باد و وضعیت لاستیک ها، میزان روغن موتور و آب رادیاتور اطمینان حاصل نمایند و سپس اقدام به حرکت نمایند.

۴- تمامی رانندگان و مسافرین محترم در طول سفر‌ها حتماً از کمربند ایمنی استفاده نمایند.

۵- در طول سفر‌ها با توقف در توقف گاه‌های مناسب و استراحت کافی از وقوع تصادفات و واژگونی‌ها جلوگیری نمایند.

۶- با توجه به اینکه علت بیشتر تصادفات فصل تابستان سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه می‌باشد، رانندگان محترم در طول مسافرت‌ها با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد رانندگی نمایند.

۷- رانندگان محترم وسایل نقلیه با توجه کافی به علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی نصب شده در سطح جاده‌ها بخصوص در شب‌ها به منظور پیشگیری از تصادفات رانندگی نمایند.

همتی زاده در پایان اظهار کرد:خوشبختانه با پیگیری‌های سازمان علوم پزشکی استان ایلام سیستم تروما در استان ایجاد شده که این سیستم از محل حادثه تا انتهای مراحل بازتوانی بیمار برنامه دارد و به عبارت دیگر، اگر فردی در یک جاده تصادف کرده باشد سیستم تروما برای انتقال صحیح بیمار از محل حادثه به مراکز تروما، درمان و مدیریت صحیح تروما و توانبخشی و بازگشت فرد به جامعه دارای برنامه مشخص است که این موضوع تاثیر مثبتی بر کاهش متوفیان و مصدومان ناشی از تصادفات خواهد داشت.

انتهای پیام/ ن

هشدارهای پلیس راه استان ایلام به رانندگان برای سفرهای تابستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.