رئیس اداره راه‌وشهرسازی پلدختر:

۶۰ واحد مسکن مهر تحویل سیل‌زدگان پلدختر شد‌/تعیین زمین برای واحدهای تخریب‌شده در روستاهای بخش مرکزی پلدختر

فرخ‌نژاد گفت: ۱۲هکتار زمین برای ساخت‌وساز منازل مسکونی سیل‌زدگان این شهرستان اختصاص داده شده،و ۶۰ واحد مسکن مهر برای اسکان تحویل سیل‌زدگان پلدختر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امین فرخ‌نژاد رئیس اداره راه‌وشهرسازی پلدختر گفت: اداره راه‌وشهرسازی در دو حوزه مسکن و راه بعد از سیلاب ویرانگر فعالیت داشته که در حوزه مسکن با توجه به به حجم سیلاب، تخریب منازل مسکونی و حریم رودخانه برای کمک به سیل‌زدگان ۶۰ واحد مسکن مهر آماده‌سازی و برای اسکان در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هکتار زمین دولتی برای ساخت‌وساز در شهر معمولان خریداری و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته افزود: مراحل آماده‌سازی زمین در حال انجام است.

رئیس اداره راه‌وشهرسازی پلدختر عنوان کرد: ۱۲ هکتار زمین برای ساخت منازل مسکونی در شهر پلدختر خریداری و تحویل بنیاد مسکن شده‌است، این مقدار شامل یک سایت چهار هکتاری و یک سایت هشت هکتاری بوده که در حال آماده‌سازی برای ساخت‌وساز است.

وی بیان کرد: آسفالت ۹ کیلومتر راه ارتباطی روستای دعوت مالگه با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان انجام شده‌است.

زمین برای واحدهای تخریب‌شده روستاهای بخش مرکزی پلدختر تعیین شد

مرتضی کاییدی بخشدار پلدختر  با بیان اینکه زمین برای جابه‎جایی روستاهای بخش مرکزی خریداری شده ،درباره آخرین وضعیت بازسازی روستاهای بخش مرکزی اظهار داشت: ۹ روستای بخش مرکزی در سیلاب اخیر دچار خسارت شد که بخشی از این روستاها که در حریم رودخانه کشکان قرار داشتند باید جابه‌جا شود.

وی با اشاره به اینکه زمین برای جابه‌جایی این روستا تهیه و تسطیح شده، قطعه‌بندی آن نیز انجام و در حال واگذاری به منازل مسکونی تخریب‌شده از سیلاب است افزود: در روستای چم‌گز واحدهایی که در حریم رودخانه سیمره قرار داشته زمین در داخل روستا تهیه و در حال مراحل اجرای واگذاری به ساکنان واحدهای تخریب‌ شده‌است.

بخشدار مرکزی پلدختر با بیان اینکه در روستای چم‌مهر پل تخریب‌شده بر اثر سیل دوباره احداث و تردد به‌راحتی انجام می‌شود عنوان کرد: واحدهای مسکونی تخریب‌شده که در حریم رودخانه قرار گرفتند زمین در قسمت غربی روستا توسط بنیاد مسکن خریداری و در حال واگذاری به واحدهای تخریبی است.

وی با اشاره به اینکه در روستای چم گردله واحدهای تخریب‌شده با توجه به اینکه در حریم رودخانه قرار ندارند در جای خود در جاسازی می‌شود بیان کرد: در روستای خرسدر بالا قسمت شرق روستا بر اثر سیلاب کاملاً تخریب‌شده که در قسمت غربی روستا زمین تهیه و در حال واگذاری به مردم است.

کاییدی گفت: در روستای بابازید واحدهای مسکونی که در حریم رودخانه قرار ندارند درجاسازی می‌شوند و واحدهایی هم که در مسیر رودخانه قرار دارد به قسمت شرق روستا منتقل می‌شود که در حال مذاکره با مالکان زمین برای واگذاری هستیم.

بخشدار مرکزی پلدختر با بیان اینکه در روستای مورانی واحدهایی که تخریب شده به داخل روستا منتقل می‌شود تصریح کرد: در روستای ملاوی به‌سبب اینکه هم در حریم رودخانه و هم جاده قرار دارد تاکنون توافق نهایی بین بنیاد مسکن و اهالی جهت جانمایی مکان جدید بی‌فایده بوده تعیین‌تکلیف روستا انجام ‌نشده‌است.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.