جشنواره طبخ غذا‌های دریایی در ایرانشهر برگزار شد

معاون تولید و بهره برداری آبزیان اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره طبخ آبزیان و غذا‌های دریایی با هدف ترویج و افزایش سرانه مصرف ماهی در بین مردم این شهرستان برگزار شد.

جشنواره طبخ غذا‌های دریایی در ایرانشهر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباس علیزاده  معاون تولید و بهره برداری آبزیان اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه ۸۰ نفر در این جشنواره بیش از ۱۰۰ نوع غذای دریایی را به نمایش گذاشتند اظهار داشت: در جامعه ما مساله سلامت تحت تأثیر وقایع گوناگون بویژه مصرف فست فود‌ها و غذا‌های بیرون قرار گرفته بنابراین باید تلاش کنیم سرانه مصرف غذا‌های دریایی در بین خانواده‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به فواید غذا‌های دریایی و ضرورت گنجاندن آن در سبد غذایی گفت: حتی اگر پدر یا مادر مصرف کننده آبزیان نیستند به دلیل ارزش غذایی نباید آن را از برنامه بچه‌هایشان حذف و ذائقه آنان را عوض کنند.

معاون تولید و بهره برداری آبزیان اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: چنین جشنواره‌هایی می‌تواند زمینه را برای توسعه فرهنگ مصرف آبزیان فراهم کند و امیدواریم با افزایش سرانه مصرف ماهی شادابی و سلامتی را برای خانواده‌ها به ارمغان آوریم.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در سیستان و بلوچستان ۹.۲ کیلوگرم بوده و این در حالیستکه مصرف ماهی در کشور بیش از ۱۱ کیلوگرم است.

علیزاده اظهار داشت: گوشت ماهی و سایر آبزیان سرشار از ویتامین‌های مختلفی همچون گروه A، B، K و E بوده و همچنین مواد معدنی موجود در گوشت ماهی نظیر فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی‌ها هستند که اثر بسیار مهمی در سلامتی انسان دارند.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد تا فرهنگ و ذائقه مردم نسبت به استفاده برخی از مواد غذایی مضر تغییر و به سمت و سوی مصرف غذا‌های آبزی پرور سوق پیدا کند.

انتهای پیام/گ

جشنواره طبخ غذا‌های دریایی در ایرانشهر

برچسب ها: شیلات ، اخبارفرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار