رییس سازمان بسیج مستضعفین :

پیروزی انقلاب اسلامی راه نجات مردم از دست استکبار بود

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت:پیروزی انقلاب پایان راه تسلط بر جهان اسلام و راه نجات مردم در برابر استکبار بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رییس پیروزی انقلاب پایان راه تسلط بر جهان اسلام بوددر آیین چهارمین سالگرد شهید سرلشگر حسین همدانی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پایان راه تسلط دنیای استکبار بر جهان اسلام و آغاز راه جدید بود.

او درباره عظمت و دستاوردهای انقلاب گفت: پیروزی انقلاب در سال ۵۷ یک حادثه بزرگ تاریخ بشریت محسوب می‌شود چرا که در شرایطی ملت ایران توانست بر دنیای استکبار پیروز شود که دستگاه محاسباتی استکبار جهانی برآوردش این بود که هیچ تهدیدی متوجه رژیم پهلوی نیست و ثبات و پایداری این رژیم کتمان ناپذیر است.

 رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: آنها از ابتدای پیروزی و به جریان افتادن انقلاب باعث خطای محاسباتی شدند و این موضوع باعث غافلگیری دنیا به ویژه سران استکبار جهانی شد. 

سردار سلیمانی اضافه کرد: آنها ژنرال هایی را به ایران فرستادند و به سفیر آمریکا در ایران ماموریت دادند تدارک تامین نیروی مخالف داخلی و اپوزیسون را در پیش رو بگذارد.  

او گفت: هیچیک از این دو سیاست موفق نشده و انقلاب پیروز شد همچنین ژنرال هایی آمریکایی فرار کرده و سفارت آمریکا نیز به تسخیر دانشجویان درآمد و اسناد این توطئه ها در مقابل ملت ایران قرار گرفت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: پیروزی انقلاب نه تنها باعث سرنگونی رژیم پهلوی شد بلکه در فضای بین‌المللی پیروزی هایی رقم زد که مهمترین آن بر هم خوردن هندسه قدرت در جهان بود. 

سردار سلیمانی ادامه داد: دیگر دستاورد انقلاب اسلامی تغییر مفهوم قدرت در جهان بود و امام راحل با به میدان آوردن این ملت و با تقدیم شهدا ، این مفهوم را تغییر داد. 

او گفت: انقلاب اسلامی با دست خالی و با تکیه بر نیروی ایمان، معنویت و راهبرد "مقابله خون بر شمشیر" نه تنها رژیم پهلوی بلکه سران استکبار جهان را در هم شکست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین  افزود: با پیروزی انقلاب فشارهای داخلی و خارجی آغاز شد و جنگ هشت ساله را بر این ملت تحمیل کردند در حالیکه ملت ایران در حال کارهای عمرانی و رفع خلا های باقی مانده از رژیم ستم شاهی بودند. 

سردار سلیمانی یادآوری کرد: امام راحل با تکیه بر مردم انقلابی و فرهنگ عاشورا ، نبرد عاشورایی را شکل داد و با حضور نیروهای مردمی در کنار نیروهای مسلح و با مدیریت الهی ولایت فقیه تهدیدات را مدیریت کرده و تجاوز صدام به ایران را به گنجینه تمام نشدنی و فرصت قدرت ساز تبدیل کرد.

او افزود: بعد از رفع حصر خرمشهر دنیا دانست ایران یک نظام سیاسی مترقی و مبتنی بر قانون اساسی مترقی در جهان شکل گرفته است بنابراین کید دشمن گسترده تر و فشار آنها علیه ایران بیشتر شد.  

رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: چهل سال گذشته پر از شکست های پی در پی استکبار جهانی به ویژه آمریکا در برابر ملت ایران است. 

سردار سلیمانی ادامه داد: نه تنها آمریکا و حامیان آنها تاکنون پیروزی کسب نکردند بلکه به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، متحمل شکست های مختلف در چهل سال دوم انقلاب می شوند. 

او گفت: اعتراف های موسسات مطالعات راهبردی آمریکا و اروپا و مقالات آنها حاکی از این است که سیاست دنیای سلطه در برابر ملت ایران شکست خورده است و این شکست ها مدیون ایثارگری و فداکاری رزمندگان است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ملت ایران در سایه فداکاری شهدا و اسوه های صبر، ایثار و فداکاری نظیر شهید همدانی ، تبدیل به یک الگو شده است و مسئولان دیگر کشورها ایستادگی ملت ایران را تمجید می کنند. 

سردار سلیمانی اظهار داشت: رهبری انقلاب در برابر فشار دشمن راهبرد ایستادگی را تبیین کردند و ملت ایران در دو سال گذشته در چارچوب این راهبرد حرکت کرد و با وجود مشکلات، این ملت صبورانه در برابر دشمن ایستاد و از آرمان های امام راحل دفاع کرد.  

او افزود: ملت ایران در جهان الگو شده و راهی را برای ملت هایی که در صدد خروج از یوغ و زیر سلطه استکبار هستند گشوده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: امروز کشورهایی در سایه مدافعان حرم به پیروزی رسیدند که روزی ناتو تصمیم گرفته بود به سوریه حمله کند.

سردار سلیمانی یاداوری کرد: ناتو وقتی مشاهده کرد فرهنگ جدیدی از ملت ایران نشات و توسط شهید همدانی در آن کشور اشاعه یافته است عقب نشینی کردند. 

او ادامه داد: روزی درصد کمی از کشور سوریه دست سوری ها و مابقی دست داعش بود اما در سایه این فرهنگ و انتشار تفکر بسیج و عاشورایی در سوریه نه تنها محور مقاومت به پیروزی رسید بلکه ناتو از دستیابی به اهداف خود در ناحیه غرب آسیا بازماند. 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران خواستار جنگ و خونریزی نیستند گفت: برخی کشورها شرایطی را فراهم می کنند که این اتفاق در راستای سیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا در آسیایی غربی رخ دهد. 

سردار سلیمانی یادآوری کرد: در طول ۵۰۰ سال گذشته اروپایی ها دست به تجاوز و خونریزی در کشورهای اسلامی و آفریقایی زدند و با قدرت رسانه ای نگذاشتند این اخبار دردناک به گوش ملت های جهان برسد. 

او با عنوان اینکه هیچ انسان آزاده ای تن به ذلت و سلطه استکبار نمی دهد اضافه کرد: ملت های آزاده با استناد به انقلاب ایران در برابر اقدام های خصمانه دولت های مستکبر می ایستند. 

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فشارها بر ملت ایران به خاطر این است که این الگو در جهان موفق شده است و اگر این الگو به طور کامل برای دیگر کشورها ترسیم شود جایی برای دیگر کشورهای چپاولگر نخواهد گذاشت. 

سردار سلیمانی بیان کرد: راه نورانی در عملکرد شهید همدانی پیش روی ما است باید قدر این شهدا را دانست و در راه آنها گام برداشت. 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان  هم گفت: شاگردان سردارهمدانی آماده تحقق گام دوم انقلاب هستند.

سردار مظاهر مجیدی امشب در مراسم سالگرد شهادت سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی بیان کرد: سردار همدانی در روزهای پیش از شهادت اعلام کرد که دلش برای شهادت تنگ شده است، ما هم می‌گوییم دلمان برای شما تنگ شده است.

او  با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دو شهید یعنی حاج حسین همدانی و شهیدحججی به صورت ویژه نام می‌برند اظهار کرد: امروز شاگردان حاج حسین آماده هستند که گام دوم انقلاب را آغاز کنند و در این راه حرکت کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امروز نیروهای حاج حسین آماده‌اند تا همان پرچم را بردارند و حرکت کنند افزود: امروز از کتاب «حدیث حاضر غایب» ارزشمندی که برای حاج حسین تدوین شده است، رونمایی خواهیم کرد.

در این مراسم با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفان و وهب همدانی فرزند سردار شهید حاج حسین همدانی از کتاب «حدیث حاضر غایب» که روایتی صاف، ساده، عمیق و پرفراز و نشیب از زندگی سردارهمدانی از زبان جعفر مظاهری همراه و همراز 34 ساله این شهید است، رونمایی شد.

این کتاب توسط محسن صیفی‌کار از فعالان عرصه تاریخ شفاهی استان در 40 فصل یا منزل تدوین شده که از دوران جنگ تحمیلی تا مستشاری سردار در سوریه را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ا

پیروزی انقلاب پایان راه تسلط بر جهان اسلام بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.