رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

ایمنی و امنیت؛ دو مسئولیت اساسی در پرواز حجاج است

عابدزاده گفت: ایمنی و امنیت دو مسئولیت اساسی سازمان هواپیمایی کشور در عملیات حج است که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

ایمنی و امنیت؛ دو مسئولیت اساسی در پرواز حجاج است / جابه‌جایی ۸۶ هزار حاجی توسط شرکت هواپیمایی ایران ایربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم آیین معنوی بدرقه زائران خانه خدا امروز در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، با حضور رئیس سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در سازمن حج و زیارت، رئیس سازمان هواپیمایی کشور و سایر مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

 علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در این مراسم با بیان اینکه امسال نیز توفیق داشتیم که در خدمت حجاج باشیم گفت: این حجاج برگزیده هستند زیرا که از میان میلیاردها مسلمان ۳ تا ۴ میلیون نفر برگزیده می‌شوند و از میان ۸۵ میلیون نفر ایرانی چند هزار نفر برگزیده شده و توفیق پیدا می‌کنند که در سرزمین وحی فرمان خدا را اجرا کنند.

وی افزود: انجام عملیات حج جزوی از ذات صنعت حمل و نقل هوایی است و به محض آنکه آخرین حاجی از سفر حج باز می‌گردد، پس از گذشت دو تا سه ماه نامه‌ای از سازمان حج و زیارت به ما ارسال می‌شود تا اقدامات لازم را برای حج تمتع سال آینده فراهم کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه انجام عملیات حج جزو برنامه‌های اصلی این سازمان به شمار می‌رود، گفت: برنامه عملیات حج تنها مختص به ایران نیست و ۴ میلیون مسافر در مدت زمان کوتاهی به فرودگاه جده و مدینه اعزام می‌شوند به همین دلیل حساسیت این کار برای تمامی صنعت حمل و نقل هوایی کشور‌ها خاص است.

عابدزاده ادامه داد: زمانی که یک هواپیما از ایران تیکاف می‌کند هم زمان هواپیمای دیگری هم از کشور کنیا تیکاف می‌کند و تمامی پرواز‌های حج در یک لُپ خاصی انجام می‌شود که به همین دلیل هرگونه عملیات خارج از برنامه ریزی باعث خدشه‌دار شدن عملیات پرواز حجاج می‌شود.


بیشتر بخوانید: فریب تبلیغات مشاوره دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری را نخورید 


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: اگر مسافری دیر برسد و یا کانتری دیر بسته شود، تمام عملیات‌های پرواز به مشکل بر می‌خورد، زیرا که تمامی لُپ‌های فرودگاه‌ها به یکدیگر وابسته است.

وی با اشاره به اینکه ایران در بین جامعه جهانی با محدودیت‌های بسیار زیادی روبرو شده و این محدودیت‌ها در عملیات‌های پرواز‌های حج هم تأثیر دارد و ما تمام تلاش و کوشش خود را انجام می‌دهیم که این پرواز‌ها به موقع انجام شود و مسافران با آرامش به این سفر معنوی بپردازد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه یکی از محدودیت‌هایی که امسال در عملیات پروازی با آن روبرو شدیم، آن بود که متأسفانه کشور عربستان در عملیات حج همکاری‌های لازم را با ما انجام نداد و ۲۵ درصد از مسافرانی که قرار بود با هواپیما‌های کشور عربستان انجام شود به کشور ایران واگذار شد.

عابدزاده تصریح کرد: کشور عربستان به دلایل خود امسال این همکاری را انجام نداد که در نتیجه ما مجبور شدیم از امکانات داخلی خود استفاده کنیم و این مسئولیت به دوش شرکت هواپیمایی ایران ایر گذاشته شد البته سایر شرکت‌های هواپیمایی هم در این زمینه همکاری‌های لازم را با ما انجام دادند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ حاجی جابه‌جا می‌شود، ادامه داد: این جابه‌جایی‌ها بدون همکاری شرکت‌های هواپیمایی دیگر امکان پذیر نبوده و شرکت‌های هواپیمایی دیگر از جمله قشم ایر، ماهان، ایرتور و آسمان برای پرواز در مسیر‌های دیگر همکاری‌های بسیار زیادی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر مسئولیت‌های اصلی خود دو مسئولیت اساسی دیگر را بر دوش دارند، گفت: ایمنی پرواز یکی از مهمترین مسئولیت‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود و این سازمان در تمامی امور پروازی خود ایمنی را در دستور کار خود قرار داده است و ایران علی‌رغم تمامی محدودیت‌هایی که برای ایمنی پرواز‌ها با آن مواجه شده از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: متأسفانه آمریکا ایمنی پرواز‌ها را در ایران تحریم کرده، اما ما هیچ کوتاهی نخواهیم کرد و این ایمنی اگر چه سبب تأخیر در پرواز‌ها می‌شود، ولی سازمان هواپیمایی کشوری آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

عابدزاده تصریح کرد: مسائل امنیتی نیز از دیگر مسئولیت‌هایی است که این سازمان بر عهده گرفته و ما به نمایندگی از کشورمان امنیت را در کلیه فرودگاه‌های کشور در دستور کار خود قرار داده‌ایم و با همکاری سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها امنیت را برای تمامی مسافران فراهم کرده‌ایم اگرچه ممکن است به دلیل مسائل امنیتی پرواز‌ها با تأخیر مواجه شود، اما از آن کوتاهی نمی‌کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان گفت: ممکن است به دلایل امنیتی فرودگاه جده اجازه پرواز ندهد به همین دلیل ما امنیت را برای تمامی مسافران در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام /

جابه‌جایی ۸۶ هزار حاجی توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار