رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت مطرح کرد؛

آماده باش بهداشتی برای ایام محرم و پیاده روی اربعین/ نظارت بر موکب های ایرانی و عراقی

فرهادی گفت: از آغاز ماه محرم ۲ هزار تیم بازرسی بهداشتی در آمادگی کامل به سر می‌برند تا به زائران پیاده روی اربعین خدمت رسانی کنند.

محسن فرهادی رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت برنامه ویژه‌ای برای کنترل مسائل بهداشتی و سلامت محیط در ایام اربعین دارد به همین دلیل از آغاز ماه محرم تمام 2 هزار تیم سلامت محیط بهداشت کار وزارت بهداشت در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل گرما در ایام اربعین و بروز احتمالی بیماری‌های مختلف به دلیل افزایش دمای هوا، تیم‌های سلامت محیط وزارت بهداشت حساسیت بیشتری نسبت به مسائل بهداشتی در طول ایام اربعین دارند و تا به امروز هماهنگی‌های لازم در 2 محور درون مرزی و برون مرزی در ایام پیاده روی اربعین انجام شده است.

رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت با بیان اینکه زائران اربعین از استان‌های مختلف عبور و در نهایت از استان‌های مرزی کشور به سمت عراق حرکت می‌کنند، بیان کرد: برنامه‌های اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت در داخل مرزها از ایام محرم آغاز می‌شود و نظارت جدی بر روی مسائل بهداشتی شهرهای مرزی صورت می‌گیرد.

فرهادی افزود: تمام کارشناسان بهداشت محیط با تجهیزات لازم برای کنترل و رصد بهداشت مواد غذایی و به خصوص آب و یخ در آمادگی کامل به سر می‌برند و هوشیاری بیشتری نسبت به رعایت مسائل بهداشتی یخ‌های مورد استفاده  انجام می‌شود و همچنین کنترل ویژه‌ای بر روی موکب‌های داخل کشور انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در صورت نیاز برای بازرسی و نظارت بر روی سلامت محیط و مواد غذایی از استان‌های معین و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک گرفته می‌شود.

رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در آن سوی مرزها در ایام اربعین، ادامه داد: بازرسان سلامت محیط نظارت جدی بر موکب‌های داخل کشور عراق و به خصوص موکب‌های ایرانی دارند تا هیچگونه مشکلی از نظر سلامتی برای زائران در طول مراسم پیاده روی اربعین ایجاد نشود.

فرهادی گفت: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت ایران با کشور عراق امضاء شده و ممکن است امسال نیز همان مفاد تفاهمنامه مجددا اجرایی شود که بر اساس آن کشور عراق به کارشناسان بهداشت محیط کشورمان اجازه نظارت و کنترل مواد غذایی و آب را با تجهیزات کامل می‌دهند و در همین راستا بازرسان ما نظارت جدی بر اماکن عرضه کننده مواد غذایی و آب در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین در ایام اربعین دارند تا خدمات خوبی به زائران در زمان اربعین ارائه دهند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای اداره سلامت محیط وزارت بهداشت، آموزش چهره به چهره بهداشت به زائران در خاک عراق است و این کار با هدف مداخله و رفع مشکلات احتمالی انجام می‌شود، افزون بر اینها کارشناسان سلامت محیط وزارت بهداشت با دستگاه‌های سنجش دما و برودت، PH، سنجش روغن، بار میکروبی، کدورت سنج آب و کلرسنجی آب را هم انجام می‌دهند.

رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت یادآوری کرد: با توجه به گرم بودن هوا در ایام اربعین، تجیز دستگاه‌های کارشناسان بهداشت محیط نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند و فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایام اربعین به دلیل کنترل مسائل بهداشتی زائران در هنگام خروج و ورود به کشور افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.