تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در خراسان رضوی

۱۰ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی به قطب فرهنگی در دیار علی بن موسی الرضا (ع) تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی معاون فرهنگی - هنری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب باید متولیان بقاع متبرکه طرح هایی بدهند که متناسب با شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی بوده و مخاطبان خود را جذب دین و مذهب و انقلاب اسلامی کنند.

وی  ادامه داد: بقاع متبرکه از لحاظ زائرپذیری به پنج دسته تقسیم شده اند که در این میان ۱۰ بقعه از بقاع خراسان رضوی در سطح نخست و جزء موارد شاخص در کشورند و در سطح دوم ۲۷ بقعه متبرکه دیگر قرار می‌گیرد.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ردیف اعتباری دولتی برای توسعه خدمات فرهنگی و رفاهی در بقاع متبرکه بسیار ناچیز است و بیشتر هزینه‌ها از محل نذورات و کمک‌های خیران در بقاع هزینه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی با اشاره به اینکه هم اینک ۸۰ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی پذیرای زائران در قالب طرح ویژه ایام دهه کرامت هستند، افزود: ۳۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی که در مسیر حرکت زائران به سمت حرم رضوی قرار گرفته اند به میقات الرضا (ع) تبدیل شده اند و بهترین خدمات را در حوزه‌های فرهنگی و رفاهی به زائران ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه خراسان رضوی دارای ۸۵۰ نفر عضو هیأت امنا، ۶۰۰ خادم افتخاری و ۷۳ مرکز فرهنگی و قرآنی است و تلاش شده است که همه بقاع متبرکه طرح جامع برای ارتقای سطح خدمات فرهنگی و رفاهی برای زائران داشته باشند که این مهم در حال انجام است.
 
انتهای پیام//د.ف
 

 ۸۰ بقعه متبرکه در خراسان رضوی پذیرای زائران است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار