رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

۸۰ درصد پرواز‌ها غیر چاتری است/ کاهش میزان پرواز‌ها در فصل بهار

عابد زاده گفت: ۸۰ درصد پرواز‌ها به صورت غیر چارتری است و سازمان هواپیمایی هم نظارت دقیقی در فروش و توزیع بلیت‌های هواپیما دارد.

۸۰ درصد از فروش بلیت‌ها غیر چارتری است/آخرین جزئیات سوخت‌رسانی به هواپیما‌های ایرانی در ترکیهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی عابد زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های اخیر گفت: یک ساعت پرواز برای خطوط هوایی ما بیش از ۴۰ دلار هزینه دارد که البته این رقم بستگی به مسیر پروازی ممکن است متفاوت باشد.

وی در ادامه افزود: در مسیری مانند تهران-مشهد هزینه شرکت هواپیمایی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است خطوط هوایی مجاز هستند برای  پروازهای خود  حداکثر و حداقل قیمت تعیین کنند و ما هم به عنوان سازمان هواپیمایی بر این نرخ‌ها نظارت کنیم.

بیشتر بخوانید: ایمنی و امنیت؛ دو مسئولیت اساسی در پرواز حجاج است


عابد زاده با اشاره به اینکه مسیر مشهد از ۲۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان از سوی شرکت‌ها در قالب نرخ نامه قیمت گذاری می‌شود، گفت:  اگر در هواپیما‌یی صندلی با نرخ ۷۰۰ هزار تومان در مسیری مانند مشهد به فروش برود به معنای آن نیست که تمام صندلی‌های همان هواپیما با  نرخ بالا به فروش رفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: ممکن است از ۱۵۰ مسافر تنها ۱۰ تا ۱۵ مسافر بلیت ۷۵۰ هزار تومانی خریده باشند و مابقی بلیت‌ها قطعا زیر ۳۵۰ هزار تومان به فروش رفته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز در یک سال اخیر برای شرکت‌های هواپیمایی تغییر کرده است، گفت: ارز نیمایی هم برای این شرکت‌ها از ۸ هزار تومان تا ۱۲ هزار تومان به فروش رسیده است که این موضوع باعث می‌شود تا تغییراتی در نرخ‌ها اعمال شود.

بلیت چارتری باید در قالب پکیج هتل و ترانسفر باشد

عابد زاده در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فروش بلیت چارتری در مسیر مشهد، گفت: در مسیر مشهد حداقل فروش به صورت چارتری وجود دارد ضمن آنکه این مسیر مانند سفرهای هوایی کیش و قشم چارتر پذیر است. البته فروش چارتری در مسیر مشهد باید در قالب پکیج‌هایی از جمله هتل و ترانسفر به فروش برود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: چارترکننده حق فروش بلیت هواپیما به صورت تکی را ندارد چرا که سفر در برخی از شهر‌ها بدون هماهنگی هتل بسیار سخت و گران تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مسیر‌های دیگر هم فروش چارتری به حداقل رسیده است، گفت: ۸۰ درصد از پرواز‌ها به صورت غیر چارتری است و سازمان هواپیمایی هم نظارت دقیقی در فروش و توزیع بلیت‌های هواپیما دارد.

عابد زاده درباره آخرین وضعیت سوخت‌رسانی در هواپیما‌های ایرانی در فرودگاه استانبول، گفت: پیگیر سوخت‌رسانی به هواپیما‌ها در کشور ترکیه هستیم و برنامه ریزی‌های بسیاری زیادی درباره سوخت رسانی صورت گرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: نصب لوگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در فرودگاه استانبول با مشکل مواجه نیست.

وی درباره رعایت ایمنی پرواز‌ها هم گفت: ایمنی پروزاها به تعمیر قطعات  بستگی دارد و به دلیل آنکه حساسیت ایمنی در پرواز‌ها بسیار بالا است هم‌اکنون نظارت‌های بسیار دقیقی توسط سازمان هواپیمایی در این باره انجام می‌گیرد و ما از هر زمان دیگر سخت گیرانه‌تر و گسترده‌تر نظارت‌های خود را انجام می‌دهیم. نظارت‌های ما با فرآیند‌های جدید و بروز دنیا منطبق است و از جنبه‌های مختلفی این موضوع کنترل می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور توضیح داد: ممیزی‌ها به صورت دوره‌ای و بازرسی‌ها بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود چراکه امروزه توانمندی بالای علمی دارد.

عابد زاده گفت: در گذشته چنین امکاناتی آموزشی در کشور نداشتیم و تنها دانشکده صنعت در حد فوق دیپلم وجود داشت، اما امروزه مدارج دکتری و فوق لیسانس در عرصه حوزه حمل و نقل هوایی وجود دارد و از طرفی دیگر خلبان‌های تحصیل کرده بسیار زیادی هم در کشور تربیت و آموزش دیده اند.
 

حمل و نقل هوایی از سبدخانوار حذف نشده است

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارائه آمار‌های پروازی در ۳ ماهه امسال، گفت: آمار‌های دقیقی درباره پروازهای ۳ ماهه ندارم، اما میزان پرواز‌ها کاهش یافته است البته طرح این موضوع که حمل و نقل هوایی از سبد خانوار‌ها حذف شده یک موضوع کاملا اشتباه است.

وی توضیح داد: با وجود آنکه نرخ ارز چندین برابر شده، اما نرخ بلیت هواپیما برای همه چند برابر نشده است و هم اکنون نرخ بلیت مشهد در سایت سازمان هواپیمای کشوری بین ۲۲۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

عابد زاده افزود: اگر نرخ ۲۰۰ هزار تومانی را در سایت‌ها در نظر بگیرم با قیمت‌های پیش از نوسانات ارزی چندان متفاوت نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: پیش از نوسانات نرخ ارز قیمت بلیت هواپیما در مسیر مشهد ۱۹۰ هزار تومان بود هم اکنون در برخی از  فصل‌ها قیمت بلیت هواپیما با ۲۰۰ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار