تأمین آب ۳ هزار هکتار از شالیزار‌های جویبار از سد البرز

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای مازندران گفت: با بهره‌برداری از ۱۵ کیلومتر از شبکه آبیاری و زهکشی سد البرز آب ۳ هزار هکتار از شالیزار‌های منطقه جویبار برای اولین بار از طریق این سد تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حیدر داودیان معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای مازندران گفت: آب کشاورزی روستا‌های باغبان‌محله، کلاگر‌محله و اسماعیل‌کلا جویبار در سطح سه هزار هکتار با احداث ۹ کیلومتر کانال بتنی و ۶ کیلومتر کانال خاکی موقت، برای اولین بار از طریق شبکه آبیاری و زهکشی البرز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آب این زمین‌ها پس از طی مسیر ۳۴ کیلومتری از سد انحرافی گنج‌افروز وارد زمین‌های روستا‌های مذکور می‌شود گفت: در تلاش هستیم هر بخش از شبکه آبیاری و زهکشی که امکان استفاده از آن وجود داشته باشد، آن را وارد مدار بهره‌برداری نموده تا آب مورد نیاز کشاورزان را تأمین و از سرمایه گذاری انجام شده بهره بیشتری ببریم.

وی اعتبارات این پروژه را امسال حدود ۵/۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: جهت تسریع در اجرای این پروژه با توجه به اعتبارات این طرح از ظرفیت دو پیمانکار در دو جبهه کاری در حال استفاده هستیم و در نظر داریم بخش دیگری از پروژه با پیمان جدید در محدوده شهرستان جویبار به طول ۲۵ کیلومتر را امسال به اجرا کنیم.

داودیان پیشرفت فیزیکی کل شبکه آبیاری و زهکشی البرز را حدود ۷۴ درصد اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان برای این طرح که وسعت آن در سطح ۵۲ هزار هکتار و در محدوده ۵ شهرستان بابل، بابلسر، قائمشهر، سیمرغ و جویبار است هزینه شده است.
انتهای پیام/س
 

آب شالیزار‌های جویبار از سد البرز تامین خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار