رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در فراهان؛

حبس زدایی از سیاستهای قوه قضائیه است

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سفر به شهرستان فراهان گفت: حبس زدایی از سیاست‌های قوه قضائیه است.

حبس زدایی از سیاستهای قوه قضائیه استحجت الاسلام شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در جریان سفر به شهرستان فراهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: حبس زدایی از سیاست‌های قوه قضاییه است

حجت الاسلام بهرامی افزود: سرعت در رسیدگی، دقت در رسیدگی، قطعیت در اجرای احکام و... از دیگر محور‌های شاخص سند و برنامه تحول در قوه قضاییه است.

وی با اشاره به پیام ریاست قوه قضاییه به مردم و دستگاه‌هایی قضایی اضافه کرد: قضات دستگاه‌های قضا باید با مراجعان اعم از شاکی و متهم و خواهان و خوانده، خوش برخورد، خوش کلام، خوش پوش و حسن خلق با ارباب رجوع و وکلا باشند.

قضات مکلفند خوب برخورد کنند، خوب گوش کنند و خوب پاسخ دهند

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هدف از سفر خود به فراهان را در راستای سفر استانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی دانست و بیان کرد: ما قضات مکلفیم حسب اصول شرعی و پیام حجت الاسلام رئیسی، هم خوب برخورد کنیم هم خوب گوش کنیم و پاسخ دهیم.

وی به برنامه تحولی قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: باید آنچنان حرکت کنیم که رضایت مندی مردم چه شاکی چه متهم را جلب کنیم.

حجت الاسلام بهرامی تصریح کرد: کمبود کادر اداری و قضایی، ادغام دادگاه و دادسرا و حذف دادسرا از تحقیقات مقدماتی و ارجای مستقیم پرونده‌ها به دادگاه از جمله مشکلات مشاهده شده در مرکز فراهان بود که در جلسه با رئیس قوه قضاییه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زیارت قبورشهدا و دیدار باخانواده شهدا

حجت الاسلام شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ابتدای ورود به شهرستان فراهان با حضور در مزار شهدای گمنام فرمهین با آن‌ها تجدید بیعت دوباره کرد و همچنین با خانواده شهید محمدحسن نیکچه فراهانی در شهر فرمهین دیدار و از مجاهدت‌های شهدا و صبر خانواده‌های آنان تجلیل کردند.

حضور در جلسه شورای اداری شهرستان فراهان در محل فرمانداری، ملاقات مردمی، نشست با کارکنان قضایی شهرستان، بازدید از بخش‌های مختلف ادارات دادگستری و ثبت اسناد شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور به فراهان بود.

ایشان با حضور در شورای اداری و جلسه کارکنان دستگاه قضایی شهرستان مسائل و مشکلات مرتبط را بررسی کرد تا در نشستی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی برای آن تصمیم گیری شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.