تجمع در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه در لندن

شماری از مسلمانان و فعالان حقوق بشر با تجمع اعتراضی مقابل سفارت نیجریه در لندن تداوم بازداشت شیخ زکزاکی و محروم کردن آنان از خدمات درمانی را محکوم کردند و آزادی فوری او را خواستار شدند.

تجمع در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه در لندنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از مسلمانان و فعالان حقوق بشر با تجمع اعتراضی مقابل سفارت نیجریه در لندن تداوم بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر ایشان و محروم کردن آنان از خدمات درمانی را محکوم کردند و آزادی فوری دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه را خواستار شدند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی با حضور در این تجمع گفت: با گذشت دو و نیم سال از حکم عالی‌ترین مرجع قضایی نیجریه مبنی بر بی گناهی شیخ ابراهیم زکزاکی دولت نیجریه در اقدامی حتی مغایر با قوانین این کشور اجازه نداده است ایشان از زندان خارج شود.

مسعود شجره با بیان اینکه آزمایش‌های پزشکی نشان داده است که ایشان به طور مشکوکی مسموم شده اند درباره وضعیت سلامتی ایشان عمیقاً ابراز نگرانی کرد و افزود: چنانچه ایشان آزاد و به بیمارستان منتقل نشود جان خود را از دست خواهد داد.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: نوع رفتار دولت نیجریه نشان می‌دهد که قصد کشتن شیخ ابراهیم زکزاکی را دارند و بر آزادی خواهان و حامیان مظلومان در اقصی نقاط جهان است که ساکت ننشینند تا یک فرد مظلومی که برای دفاع از اسلام و حق و عدالت جان بر کف نهاده اینگونه و در برابر دیدگان جهانیان به شهادت برسد.

دیگر سخنرانان در این تجمع اعتراضی ضمن معرفی شخصیت دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه، ابعاد جنایات دولت نیجریه در قبال مسلمانان به ویژه حامیان شیخ ابراهیم زکزاکی را برای حاضران و رهگذران تشریح کردند.

سفارت نیجریه با فراخوان پلیس انگلیس تلاش کرد جلوی برگزاری این تجمع اعتراضی را در مرکز لندن بگیرد، اما با مقاومت آنان مواجه شدند.

معترضان در این تجمع همچنین با شعار‌های خود ضمن درخواست رهایی فوری شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرشان، عملکرد دولت نیجریه و کشور‌های حامی آن را به باد انتقاد گرفتند و آن را شرم آور دانستند. آنان همچنین بر لزوم اقدام فوری سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی برای رسیدگی به وضعیت ایشان تاکید کردند.

شیخ ابراهیم زکزاکی با معرفی ویژگی‌های اسلام ناب توانست حدود ۱۵ میلیون نفر را در کشور نفت خیز نیجریه به سوی حق و عدالت هدایت کند و در دفاع از مردم نیجریه در برابر ظلم و بی عدالتی بایستد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده نزدیک به چهار سال است که شیخ زکزاکی در زندان و حتی بدور از امکانان لازم درمانی به سر می‌برد او که هنگام بازداشت در حمله نیرو‌های ارتش به مردم نیجریه به ضرب چند گلوله زخمی شد تا کنون یک چشم خود را از دست داده و چشم دیگر او نیز با مشکل مواجه شده است.

بر اساس گزارش کمیسون حقوق بشر اسلامی ارتش نیجریه در این مدت نزدیک به هزار و سیصد نفر از حامیان شیخ ابراهیم زکزاکی را به قتل رسانده و شمار دیگری از انان را زخمی یا دچار نقص عضو کرده است.

یورش نیرو‌های مسلح ارتش به حسینیه شیخ ابراهیم زکزاکی و به رگبار بستن حاضران در حال عبادت در این مکان معنوی یکی از بارز‌ترین اقدامات خشونت بار نیرو‌های دولت نیجریه عنوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار