روش‌های جدید رمالان برای فریب مردم؛

پیش‌بینی آینده و فروش طلسم بخت‌گشایی در تلگرام / آهای کاربَرو بیا فالت بگیرُم!

از گذشته‌های دور در بین اقوام مختلف پیشگویی از آینده برای همه مردم از هر جنس و دارای موقعیت اجتماعی جذاب بوده و هست.

پیش‌بینی آینده و رمزگشایی از پیشانی‌نوشت در تلگرام / آهای کاربَرو بیا فالت بگیرم!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در گذشته‌های دور از خواب‌گزار اعظم، پیشگو‌های دربار پادشاهان گرفته تا عوام بعد از خوردن چای و قهوه و توضیح و تفسیر براساس اشکال ته فنجان و نعلبکی رایج بوده است. هر چه زمان گذشت پیشگویی‌ها رنگ و بوی مدرن و به فناوری آمیخته شد تا جایی که این روز‌ها فال قهوه و تاروت که تا چند دهه پیش با مراجعه حضوری و نوشیدن قهوه و ورق‌هایی با اشکال مختلف که خبر از پول، سفر، مرگ، عشق و... را می‌داد، این روز‌ها جای خودش را به فال‌های اینترنتی و مجازی از طریق تلگرام داده است.


بیشتر بخوانید:کاسبی نجومی رمالان زیر پوست سایت مشهور ایرانی/ از نعل اسب بخت‌گشا تا طلسم مهر و محبت


کافی است در تلگرام کلمه فال را سرچ کنیم، بلافاصله با کانال‌هایی، چون فال روزانه، تست روان‌شناسی، فال آینده بینی، فال بانو، فال طالع بینی، فال تاروت، فال قهوه، فال ورق و فال شمع و... مواجه می‌شویم.

تعدادی از فال‌های روزانه رایگان است و با توجه به ماه تولد و فال همان روز را می‌توانی بخوانی و گاهی برخی کانال‌ها پا را فراتر می‌گذارند و علاوه بر فال قهوه، عطسه، حافظ، روان‌شناسی، ستاره‌ها و انرژی، شبانه و شمع، فال نوستراداموس، چای، و... دارند.

این درحالی است که از گذشته تاکنون انواع خرافه در شکل‌گیری ذهنیت و رفتاربرخی انسان‌ها تأثیر بسیاری داشته است.

از فال‌های حضوری تا اینترنتی

در جمعی از خانم‌هایی قرار می‌گیرم که بحث داغ گرفتن فال و توصیه به فال‌های اینترنتی و مجازی را به هم توصیه می‌کنند.

علت را جویا می‌شوم یکی از آن‌ها می‌گوید: اکنون کسی دنبال فال حضوری نمی‌رود، باید یک هفته در نوبت باشیم، از طرفی با توجه به اینکه فال قهوه تخلف حساب می‌شود همیشه اضطراب و خطر آنکه نیروی انتظامی آن محل را شناسایی کند و گردانندگان محل و مشتریان را دستگیر کند وجود دارد.

شمع، تاروت و قهوه

خانم رویا می‌افزاید: این روز‌ها بیشتر فالگیر‌ها کانال دارند و با وقت گرفتن در پی وی و واریز مبلغ فال، زمان را مشخص می‌کنند و نیت می‌کنی و به جای تو قهوه را می‌نوشد و یا با ورق‌های تاروت و یا شمع را روشن می‌کند و با تلفن یا از طریق ویس در پی وی فالت را می‌گیرد و می‌گوید و در آخر تو تک تک نیت و پرسشهایت را راحت می‌پرسی.

وی اظهار می‌دارد: خیلی هم راحتتر است نه خطری دارد، نه هزینه رفت و آمد، نه ساعت‌ها منتظر می‌شوی و نه آشنایی تو را در محل گرفتن فال می‌بیند.

ستاره هم می‌گوید: من دانشجو هستم وهمیشه نگرانی‌هایی برای فال‌های حضوری دارم. نخست باید معرف داشته باشی تا تو را بپذیرند و معمولاً فالگیر‌ها به دلیل ترس از لو رفتن مدام مکانشان را عوض می‌کنند.

امنیت مجازی چرندیات کلی

وی اظهار می‌دارد: مکان‌هایی که به ما آدرس می‌دهند آرایشگاه، مزون و منزل خودشان یا دوستانشان است که همین تغییر آدرس نگران کننده است و نمی‌دانیم کجا می‌رویم و در آن مکان ممکن است چه اتفاقی رخ دهد. پس فال اینترنتی و مجازی امن‌تر است. نونا هم می‌گوید: به فال مجازی اعتقادی ندارم. چون پول را واریز می‌کنی و نمی‌دانی قراراست چه بگوید و با هزینه‌های بالایی که همان ابتدا می‌گیرد ممکن است چند تا جمله بگوید و تو نمی‌توانی برای کلی گویی‌ها و حتی چرندیاتش اعتراض کنی.

فال ترکیبی اینترنتی ۲۰۰ هزار تومان!

با یکی از فالگیر‌های اینترنتی تماس می‌گیرم و او بلافاصله پیام می‌دهد، برای گرفتن وقت مبالغ اعلام شده را به شماره حساب واریزکنید و تأکید می‌کند: توضیحات در گروه را مطالعه و سپس مبلغ را واریز و نوع فالتان را مشخص کنید. به گروهش برمی‌گردم و با فهرست عجیب وغریبی مواجه می‌شوم. فهرستی با این مضمون: فـــــال وطالع بینی خیلی خیلی دقیق، درست، عالی و کامل؛ بدون تردید بی‌نظیره. کافیه یه بار امتحان کنی، مشتری ثابتش می‌شی. پیش از هر کاری نخست از نمونه کارهایم و نظر بقیه دیدن فرمایید.

کمی بعد، این پیام را برایم ارسال می‌کند: برای اطلاع از هزینه و شرایط فال به آیدی زیر مراجعه کنید که با این مطالب مواجه می‌شوم:
«هماهنگی جهت انجام فال با پکیج کامل ویژه + فال خاک و نمک+ تک نیت نامحدود. توضیحات پکیج ویژه +فال خاک و نمک از گذشته، حال و آینده هستند.

حروف اسمی و اسم اطرافیان در آن مشخص می‌شود، گذشته را به طور کامل توضیح داده و زمان حال به طور کامل توضیح داده می‌شود. گفتن چیز‌هایی که خبر ندارید. راه حل مشکلات، مشخص شدن بودن یا نبودن دعا در زندگی و شخصی که آن دعا را نوشته و آن دعا در چه زمینه‌ای است. گفتن مشخصات کامل همسر آینده؛ (شکل ظاهری، وضعیت شغلی و مالی، شخصیت رفتاری و...)، امضای قرارداد، سند، مسائل قانونی، بانکی و...، مسائل مالی؛ قرض، قسط، وام و...، مسائل درسی؛ تحصیلی، دانشگاه، مدرک تحصیلی، ادامه تحصیل و...، مسائل عشقی و احساسی، گفتن نتیجه رابطه احساسی، مسیر احساسی آینده به طورکامل و دقیق به همراه اسم مشخصات هم به صورت ویس و هم تماس تلفنی. فال ترکیبی شامل (قهوه+تاروت+ورق+مارگاریتا+شمع+خاک و نمک) ۲۰۰ هزار تومان هستند. همچنین تعبیرخواب کامل و جامع منسوب به ابن سیرین، ابراهیم کرمانی، جابرمغربی و معبرین معاصر فقط۱۰ هزار تومان».

بی‌هدفی، عدم اطمینان از کار

به سراغ یکی از روان‌شناسان و مشاوران شهرمان می‌روم. وی درباره علت حضور مردم و علاقه‌مندی به فال و پیشگویی می‌گوید: برای بسیاری ازافراد جامعه، آینده به علت ناشناخته بودن آن، همیشه هراسی را به همراه دارد. این درحالی است که جذابیت پیشگویی از گذشته‌های دور در بین اقوام مختلف و درسطوح مختلف جامعه رایج بوده است.

وحید شریفی می‌افزاید: وقتی افراد بی‌هدف هستند یا نسبت به آینده یا در کاری که قدم می‌گذارند مطمئن نیستند به فال و دعا و... روی می‌آورند. وی تصریح می‌کند: بیشتر این افراد خودشان بهتراز همه می‌دانند که نقوش قهوه یا کنار هم آمدن اتفاقی ورق‌ها با اشکال مختلف یا تفاله‌های چای نمی‌تواند از آینده خبر دهد. وی با اشاره به کلی گویی‌های فالگیران اظهار می‌دارد: همه انسان‌ها وقایع مشترک، چون مسائل اقتصادی، احساسی، کاری، خانوادگی دارند و معمولاً کلی‌گویی‌های مشترکی در صحبت‌های همه فالگیران وجود دارد که این اتفاقات در زندگی همه افراد دیده می‌شود و از طرفی در مسائل ریزتر، آن‌ها از شگرد حرف از لابه‌لای گفته‌های خود فرد مراجعه کننده پیدا کردند و همان‌ها را تحویل او به شکل دیگری می‌دهند.

ضعف قانونی، میانبر‌های غیرقانونی

وی خاطر نشان می‌کند: باید این ضعف را هم یادآوری کنم وقتی افراد یک جامعه با عدم رسیدگی دقیق و به موقع مسائل قانونی و اداری در جامعه مواجه می‌شوند برای رسیدن سریع‌تر به خواسته‌هایشان، راه‌های دیگر را که به اعتقاد خودشان سریع‌تربه نتیجه می‌رسند انتخاب که یکی از آن راه‌ها فال و دعا و ... است. وی با اشاره به این نکته که بار‌ها مراجعه کنندگان او برای مشاوره، از فال و گرفتن دعا برای حل مشکلات زندگی وهمسرشان یاد کرده‌اند، توضیح می‌دهد: متأسفانه من بار‌ها در مشاوره‌ها با افرادی مواجه شده‌ام که از طولانی شدن رویه‌های قانونی یا برای آرامش یافتن یا بهانه‌ای برای ماندن در یک رابطه به فال و دعا روی آورده‌اند و وقتی به آن‌ها توضیح می‌دهم در نهایت خودشان قبول می‌کنند که نمی‌توان به این حرف‌ها مطمئن بود.

آموزش باور‌های دینی، پذیرفتن شکست

این مشاور و روان‌شناس تأکید می‌کند: به اعتقاد من تأکید بر باور‌های دینی و آموزش به نسل جدید برای پذیرفتن تاوان اشتباهات و درس گرفتن از آن می‌تواند قدرت تحمل آن‌ها را بیشتر کند.

وی تصریح می‌کند: امروزه پدیده فال‌های اینترنتی در فضای مجازی که بسیار رواج یافته است خطر جدی برای مردم است. شگرد و کلاهبرداری که باید هم مردم را نسبت به آن آگاه کرد و هم مراجع قانونی برای برخورد جدی با آن‌ها سریع‌تر اقدام کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

درآمد آسان فالگیر‌ها ازشبکه‌های اجتماعی با ابزار قهوه و شمع و عطسه!

برچسب ها: خواندنی ها ، فالگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.