معاون وزیر جهاد کشاورزی در قم :

امسال بیش از ۱۲ میلیون تن گندم خواهیم داشت/ در تحریم ها به خودکفایی رسیده ایم

طلایی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲ میلیون تن گندم داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ محمدرضا طلایی معاون وزیر جهاد کشاورزی قم در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های اشتغال‌زایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) که پیش از ظهر امروز در محل موقوفات این آستان مقدس در روستای علی‌آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در سال جاری شرایط مطلوبی دارد، گفت: خداوند متعال امسال با بارش‌های سنگین چالش اصلی ما که کمبود آب بود را رفع کرده و خرید گندم نیز از مرز ۴.۵ میلیون تن رد شده است، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲ میلیون تن گندم داشته باشیم.

وی افزود: امروز که با تحریم‌های سخت روبرو هستیم خودکفا شدن اهمیت بسیاری دارد؛ امیدواریم همانطور که بیش از ۹۰ درصد مصرف گوشت کشور را از داخل تهیه می‌کنیم در مورد روغن نیز بتوانیم به خودکفایی برسیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید برای احداث بیش از ۲۰۰ هکتار گلخانه در استان قم برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: در بخش گلخانه‌ها در سطح کشور تاکنون ۳۰۰ هزار هکتار توسعه داشته‌ایم که امسال پنج هزار و ۸۰۰ هکتار به این آمار اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جعفرآباد به یکی از برترین شهر‌های گلخانه‌ای کشور تبدیل می‌شود، گفت: با توجه به روحیات نیرو‌های مؤسسه اقتصادی زائر و مدیران جهاد کشاورزی می‌توانیم ظرفیت‌های استان قم را در حوزه کشاورزی در سطح ملی به اثبات برسانیم.

طلایی از پرورش بیش از ۶ تن ماهی خاور طی سال گذشته یاد کرد و گفت: دو هزار و ۸۰۰ تن تولیدات صیدشده و پرورشی ماهیان خاویاری کشور است که امیدواریم امسال این آمار افزایش قابل توجهی داشته باشد.

طرح‌های اشتغال‌زایی آستان بانوی کرامت افتتاح شد
در این مراسم، فاز دوم سایت پرورش خاویار علی‌آباد افتتاح و کلنگ‌زنی فاز سوم این سایت و همچنین کلنگ‌زنی پروژه تولید محصولات گلخانه‌ای گازران با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده، ولی فقیه در استان قم انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی مشاور فرهنگی تولیت، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی، هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان بانوی کرامت، محمدرضا طلایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/الف

خرید گندم از مرز ۴.۵ میلیون تن رد شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار