چرا نماینده مکرون به ایران آمد؟

الجزیره انگلیسی گزارش داد فرانسه در تلاش برای متقاعد کردن مقامات ایرانی برای ماندن در توافق هسته‌ای، نماینده خود را به تهران فرستاد.

چرا نماینده مکرون به ایران آمد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الجزیره انگلیسی گزارش داد مشاور ارشد دیپلماتیک امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفری دو روزه در تهران است. کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که توافق هسته‌ای را امضا کرده‌اند، پس از تصمیم تهران برای کاهش تعهداتش درباره غنی‌سازی اورانیوم، درخواست نشست کرده‌اند. فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا نگرانند ایران تعهداتش را در توافق هسته‌ای نقض کند و از تهران خواسته‌اند به طور کامل به برجام پایبند بماند.

فرانسه، انگلیس و آلمان که در اتحادیه اروپا تحت عنوان E۳ شناخته می‌شوند درباره جدیدترین اقدام ایران برای غنی‌سازی اورانیوم فراتر از محدودیت‌های اعمال شده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمیقا ابراز نگرانی کردند و از همه طرف‌ها در توافق هسته‌ای خواستند برای کاهش تنش‌ها مسئولانه تلاش کنند.

در بحث درباره این موضوع باید به دو مورد اشاره کرد. نخست و و مهمتر این که اگر اروپایی‌ها مکانیزم ماشه را که در برجام گنجانده شده است، فعال کنند، خود اقدامی تنش‌زا است و باعث می‌شود هر آن چیزی که از برجام باقی مانده است هم از بین برود.  نکته دوم این است که فرانسه تلاش‌های E۳ را در این خصوص رهبری می‌کند و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نماینده خود را به تهران فرستاده است تا در دیدارهایش با مقامات ایرانی در روز چهارشنبه آن‌ها را متقاعد کنند از گام‌هایی که برای کاهش محدودیت‌هایش برداشته است عقب‌نشینی کنند. 

به دنبال محقق نشدن خواسته‌های ایران از برجام، در گام نخست کاهش تعهدات، تهران در روز یکشنبه (۷ ژوئیه/۱۶ تیر) اعلام کرد که وارد گام دوم کاهش تعهدات برجامی اش شده و از این پس به محدودیتی که در برجام برای میزان غنی‌کردن اورانیوم تعیین شده پایبند نخواهد بود. این اقدام ایران با واکنش اتحادیه اروپا همراه شد و این اتحادیه از تهران خواست که گام‌های بعدی را بر ندارد. همچنین یکی از مقام‌های کاخ الیزه اعلام کرد که مکرون، اقدام تهران را «نقض» برجام خوانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، فرانسه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۰:۱۷ ۲۰ تير ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور فرانسه بایدبداند ماایرانی هستیم ترس.دلهره.نوکر بودن.ذلیل بودن. دروجودمان نیست اگربود نمیتوانستیم حکومت ظالم ستم شاهی یاپادشاهی ایران درسال1357علیرغم آنهمه پشتیبانی کشورهای غربی وآمریکا نمی توانستیم سرنگون بکنیم پس بهتراست فرانسه ماملت ایران راملتی تمدن ساز وقدرتمند بداند همه سران جهان شاهد ظلم رژیم پهلوی دست نشانده قبل ازانقلاب بودند حین انقلاب دریکروز پدر رضا پهلوی آن جنایتکار خارج نشین که خودرا ابپسیون خارج نشین میداند پدر معدوم شده اش دریکروزسه هزارنفر رادرمیدان ژاله تهران به شهادت رساند باز هم ماملت نترسیدیم انقلاب خودرا پیروز کردیم حتی8سال درجنگ8ساله لشکر لشکر فوج فوج برای دفاع ازکشورمان جلوی رژیم بعث صدام ملعو ن تا دندان مسلح ایستادیم وایستادگی کردیم هم اکنون حاضریم تاآخرین قطره خون جلوی همه زورگویان عالم مقاومت کنیم. من بعنوان یک کارگر ایرانی نماینده هفت میلیون نفرازخانواده خودم از آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه میخاهم حالا40سال بامن وخانوادام دشمنی کردید بس کنید مرد باشید اینقدر اذیت وآزار هم نوع خود دور ازوجدان جهانی است لااقل ازمشاور خود همسرت سئوال کن ببین کارتان درقبال ایران آیادرست است؟همچنین شخص فرستادات به ایران اول به وجدان خودمراجعه کندبپرسد آیا این همه آزارواذیت ملتی متمدن گناهی نابخشودنی نیست؟ چرا علیرغم داشتن برنامهای سخت افزاری ونرم افزاری پیشرفته برای آزارواذیت ملت ایران ازآمریکا تبعیت میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
تجربه
۱۸:۵۶ ۱۹ تير ۱۳۹۸
خوب اومده وعده توخالی بده شاید گرفت چرانباید بیاد ؟ یه برجام رو به ما انداختند و هیچ کاری نکردند وکلی خسارت هم زدند مسیری که براشون جواب داده چرا دوباره امتحان نکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
داور
۱۴:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۸
کل توافق به هم میزنیم
کشتی انگلیسی که از تنگه هرمز رد شد توقیف میکنیم
به شدت در برابرشون می ایستیم
اونا هم نباید ایقد بیان حرف بزنن و برن
باید تحریم ها لغو کنن تا ما هم اورانیوم غنی نکنیم
البته باز هم ضرر میکنیم ما باید بدون توجه به غرب کار خودمون را انجام بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۸
باتوکل بخدا وبه فرمایش امام خمینی
امریکاهیچ غلطی نمیتواندبکندچه برسه به ایادیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
فقط کلاه گذاری این اروپا از آمریکا بدتره
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۳:۰۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
چه پرتوقع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
عجباااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
مکرون خروج امریکا را چی تفسیر کردند
اهان اون زمان لال تشریف داشتند الان یهو زبان باز کرده دارند اراجیف میبافند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
فرانسه هيچوقت طرف کشور ما نيست
Germany
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ تير ۱۳۹۸
لطفا این اشخاص رو به کشور راه ندید ،اینها بغیر از تهدید چیز دیگری برای گفتن ندارند، چون ارباب بزرگشان چنین اجازه ای را صادر نکرده و بجز چماق نشان دادن چیز دیگری به همراه ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
چه پرو .برای نقض امریکا چه کاری کردید که حالا ایران رو ناقض می دونید ترسوهای بذدل
آخرین اخبار