صدای جامعه مدنی در نیجریه گوش شنوا ندارد

سرکوب هواداران شیخ زکزاکی در نیجریه + تصاویر

ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان در ابوجا که خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه بودند، شهید یا زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان در ابوجا، پایتخت نیجریه در تیراندازی نیرو‌های امنیتی این کشور به تظاهرکنندگانی که خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه بودند، شهید یا زخمی شدند.

این تظاهرات دیروز از مقابل ساختمان مجلس نیجریه آغاز شد و شرکت‌کنندگان در تظاهرات درخواست کردند شیخ ابراهیم زکزاکی که از حدود چهار سال پیش در زندان است، آزاد شود.

سرکوب ده‌ها نفر از هواداران شیخ زکزاکی در نیجریه + تصاویر

گزارشگر العالم در گزارشی گفت: فاجعه و مصیبت در نیجریه ادامه دارد. ده‌ها نفر در تیراندازی نیرو‌های امنیتی به سوی راهپیمایان در ابوجا، شهید یا زخمی شدند. شرکت کنندگان در راهپیمایی خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی بودند.

معترضان تأکید کردند تا زمانیکه شیخ زکزاکی آزاد نشود تظاهرات نیز ادامه خواهد داشت. شیخ زکزاکی از عوارض گلوله‌هایی که در پی قتل عام زاریا دربدنش مانده است رنج می‌برد.

تظاهرکنندگان افزودند تلاش‌های حکومت برای تشدید خشونت‌ها علیه تظاهرکنندگان مانع آن نمی‌شود که دست از خواسته هایشان بردارند.

سرکوب ده‌ها نفر از هواداران شیخ زکزاکی در نیجریه + تصاویر

منابع نیجریه‌ای تأیید کردند سعودی‌ها برای به حاشیه راندن جنبش اسلامی نیجریه و فشار به آن، هزینه‌های زیادی کرده‌اند. آنان افزودند سعودی‌ها و وهابی‌ها برای فشار به جنبش اسلامی مداخله کرده‌اند. این منابع گفتند شیخ زکزاکی با خطر واقعی روبه‌رو است و تلاش‌های برنامه‌ریزی شده برای حذف وی در محل بازداشتش وجود دارد.

این منابع گفتند حکومت نیجریه با درخواست‌ها برای انتقال شیخ زکزاکی برای درمان در خارج از این کشور مخالفت می‌کند و نیز با آزادی وی با وجود حکم دادگاه مخالف است.

سرکوب ده‌ها نفر از هواداران شیخ زکزاکی در نیجریه + تصاویر

شماری از حقوقدان خاطر نشان کردند صدای جامعه مدنی در نیجریه گوش شنوا ندارد و عواملی در خارج از این کشور هستند که برای مشکل تراشی و جلوگیری از حل مسئله بازداشت شیخ زکزاکی تلاش می‌کنند. شماری از حقوقدانان تأکید کردند جنبش اسلامی از محمد بخاری، رئیس جمهور نیجریه انتظار داشت با مسئله بازداشت شیخ زکزاکی تعامل انسانی داشته باشند. 

یورش نیرو‌های مسلح ارتش به حسینیه شیخ ابراهیم زکزاکی و به رگبار بستن حاضران در حال عبادت در این مکان معنوی یکی از بارز‌ترین اقدامات خشونت بار نیرو‌های دولت نیجریه عنوان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
مرگ بر صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۹ تير ۱۳۹۸
درود بر شیعیان نیبجریه
آخرین اخبار