٤٧ میلیون دلار بابت آموزش دانش آموزان مهاجر افغانستان در خراسان رضوی

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: سالانه ٤٧ میلیون دلار بابت آموزش دانش آموزان مهاجر افغانستان در خراسان رضوی هزینه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی قاسمی مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی درجلسه‌ ای با حضور جمعی از سفیران و دیپلمات‌های خارجی در محل اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی در مشهد گفت: در حال حاضر تنها دو درصد از هزینه‌های آموزشی مهاجران افغانستانی در این استان توسط سازمان‌های بین المللی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه خدماتی که در حوزه پناهندگان افغانستانی در خراسان رضوی ارائه می‌شود در شش محور شامل حوزه آموزش، بهداشت و سلامت، معیشت، پروژه‌های جامعه محور، فعالیت‌های حقوقی و هماهنگی مناسبت‌های بین المللی می‌باشد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: دو پیشنهاد پیرامون رسیدگی به مهاجران افغانستانی که در صورت توافق کمیساریای عالی، این استان می‌تواند به عنوان پایلوت در سطح کشور آن‌ها را اجرایی کرد شامل چرخه بازگشت مهاجران و بیمه اجباری رایگان سلامت است.

قاسمی افزود: طرح ویژه بازگشت مهاجران افعانستانی از ایران به کشورشان شامل سه چرخه آموزش، اشتغال وبازگشت است که در قالب این طرح مهاجران افغانستان می‌توانند بین ۳ تا ۵ سال طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در ایران و افغانستان از حمایت‌های لازم برای کسب درآمد برخوردار شوند و در نهایت با امنیت و تامین فرصت شغلی به کشورشان بازگردند.

وی ادامه داد: در قالب طرح بیمه سلامت باید همه مهاجران افغانستانی با اولویت بندی به صورت رایگان بیمه سلامت اجباری شوند که در ابتدا اولویت با ساکنان مهمانشهر تربت جام خواهد بود.

انتهای پیام//ر. س

طرح بیمه سلامت رایگان برای تمامی مهاجران افغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.