در نشست خبری مطرح شد؛

اول شهریور؛ زمان خرید و تهاتر مدارس در مالکیت بنیاد شهید

در نشست سه‌جانبه وزارت آموزش‌وپرورش، بنیاد شهید و استانداری تهران مقرر شد برای پیگیری تعیین تکلیف قطعی املاک حداکثر تا اول شهریور، نسبت به خرید و تهاتر املاک اقدام شود.

در نشست سه‌جانبه وزارت آموزش‌وپرورش، بنیاد شهید و استانداری تهران برای تعیین تکلیف مدارس استان تهران؛تا اول شهریور نسبت به خرید و تهاتر مدارس در مالکیت بنیاد شهید اقدام شودبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه تعیین تکلیف مدارس متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان تهران دیروز با حضور جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، حجت‌الاسلام‌ سید محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در دفتر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

وزارت آموزش‌وپرورش مشکلات زیادی برای تأمین فضاهای آموزشی دارد

حسینی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در این جلسه گفت: باید با درک مشکلات بنیاد برای تأمین نیازهای درمانی و آموزشی ایثارگران، تلاش کنیم با توافق مرضی‌الطرفین مسائل را حل‌وفصل کنیم.

حسینی ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش دارای مشکلات زیادی برای تأمین فضای آموزشی در سطح کشور است و متأسفانه شهر تهران از نظر سرانه فضای آموزشی بعد از استان سیستان و بلوچستان دارای کمترین فضای آموزشی است. اکنون میانگین سرانه فضای آموزشی در کل کشور 5،2 مترمربع است که این رقم برای شهر تهران 4،5 مترمربع است.

 تعیین تکلیف رابطه حقوقی بنیاد شهید با وزارت آموزش‌وپرورش

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در این جلسه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره پیگیر حل‌وفصل مسائل مربوط به مدارسی بوده که مالکیت آن‌ها در اختیار بنیاد است. در دوران مسئولیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره آمادگی لازم را برای حل مشکلات مربوط به این املاک داشته‌ایم و در این زمینه با دو وزیر قبلی آموزش‌وپرورش جلسات متعددی داشتیم که نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی در چند دهه گذشته با وزارت آموزش‌وپرورش در سطح کشور همکاری داشته است و ۱۲۱ساختمان متعلق به بنیاد در چند دهه گذشته به‌عنوان مدرسه در اختیار آموزش‌وپرورش بوده است که از این تعداد ۳۵مدرسه در استان تهران و ۲۴مدرسه در شهر تهران قرار دارند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: امروز نیز مشکلی با ادامه انجام فعالیت‌های آموزشی در این مدارس وجود ندارد و مسئله اصلی تعیین تکلیف رابطه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت آموزش‌وپرورش برای اجاره، تهاتر یا فروش ساختمان این مدارس است.

 آمادگی استانداری و سازمان مدیریت برای حل مشکل مدارس تهران

محسنی بندپی استاندار تهران نیز در این جلسه گفت: در خصوص کاربری مدارس اصل بر چگونگی سند مالکیت و نوع کاربری در زمان آغاز استفاده آموزش‌وپرورش بوده است.

وی همچنین از آمادگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برای کمک به حل مسئله این مدارس خبر داد.

در این جلسه پس از بحث و گفت‌وگو درباره تعیین تکلیف موارد اختلافی، مقرر شد دو طرف حداکثر تا پایان تیر امسال قرارداد اجاره‌نامه ساختمان‌های متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران را با جلب نظر هیئت سه نفره کارشناسی رسمی دادگستری برای مدارس موردنیاز در استان تهران امضا کنند.

همچنین مقرر شد برای پیگیری تعیین تکلیف قطعی املاک حداکثر تا اول شهریور، قیمت ساختمان‌های موردنیاز آموزش‌وپرورش بر اساس نظر هیئت سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری مطابق با سازوکارهای قانونی و تهیه مقدمات برای تأمین اعتبار و پیش‌بینی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹یا معرفی املاک، نسبت به خرید و تهاتر املاک اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.