روایت رهبرانقلاب درباره کشف کودتای نقاب +فیلم

صفحه اینستاگرام " تاریخ ایران و جهان " از صفحات وابسته به دفتر رهبر انقلاب، بخشی از بیانات آیت الله خامنه‌ای در خصوص کودتای نقاب را منتشر کرد.

رهبریبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت سالروز کشف کودتای ۱۸ تیر ۱۳۵۹ نقاب (کودتای پایگاه شهید نوژه همدان)، صفحه اینستاگرام "تاریخ ایران و جهان" از صفحات وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار  رهبر انقلاب، بخشی از بیانات حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای در خصوص کودتای نقاب را منتشر کرد.

در ادامه متن و ویدئوی پست مربوطه را مشاهده می‌کنید.

" ۱۹ تیر ۱۳۵۸: کشف کودتا در پادگان شهید نوژه ارتش

دو نکته از آیت‌الله خامنه‌ای درباره این کودتا:

۱_ بانیان کودتا چه کسانی بودند و هدفشان چه بود؟
ماجرای کودتای پایگاه شهید نوژه از طرف دستگاه‌های جاسوسی دشمن، برای فتح ارتش بود. آن‌ها میخواستند یا موفّق شوند - که این هدف اوّلشان بود - و با این توفیق، با دستِ ارتشی که عناصر نفوذیشان در آن بود، به انقلاب خاتمه دهند و یا اگر موفّق نشدند، بین مردم و ارتش و بین انقلاب و ارتش فاصله بیندازند.

۲_ این کودتا چگونه کشف و با آن مقابله شد؟
توطئه خطرناکی بود. یک خلبان جوان در نیمه شب آمد و درِ خانه ما را زد و با اصرارِ زیاد ما را وادار کرد که حرفش را گوش کنیم. حرفش این بود که این کودتا در ظرف بیست‌وچهار ساعت آینده انجام میگیرد. بعد هم عناصر دنبال کننده این قضیه - نظامیان و ارتشی‌های متدیّن آن پایگاه - بیشترین نقش را در خنثی کردن آن کودتا داشتند. ۱۳۷۴/۰۱/۳۰


انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر انقلاب ، نوژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.