درخواست اتحادیه ناشران و کتابفروشان از از رئیس جمهور

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست تا از تضعیف کتاب‌فروشان جلوگیری شود.

درخواست اتحادیه ناشران و کتابفروشان از از رئیس جمهوربه گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، پیرو اقدامات و مکاتبات پیشین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و نیز اتاق اصناف تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت با موضوع اقدام نادرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص توزیع و فروش کتاب‌های درسی، هومان حسن پور در نامه‌ای به حسن روحانی - رئیس جمهور-، درخواست کرد از این اقدام وزارت آموزش و پرورش که موجب تضعیف کتابفروشان می‌شود، جلوگیری کند.

در متن این نامه آمده است:

«ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

با سلام و احترام

پیرو اعلان سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، آن وزارتخانه اقدام به فروش کتب درسی (غیر از دوره ابتدایی) به شکل متمرکز از طریق سایت مربوط و تحویل در مدارس کرده است.

چنان‌که مستحضرید چندین دهه است که فروش و توزیع کتب درسی مدارس کشور بر عهده صنف کتاب‌فروش بوده است و مراجعه دانش‌آموزان به همراه والدین به کتاب‌فروشی‌های اقصی نقاط کشور، ضمن رونق بخشی به این کسب و کار فرهنگی، موجب اقدامی در ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی می‌شده است.

تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش برای عدم عرضه کتاب‌های درسی در کتاب‌فروشی‌ها علاوه بر این‌که آسیبی جدی به کسب و کار تخصصی کتابفروشان است، در تناقص آشکار با اصل ۴۴ قانون اساسی و قوانین نظام صنفی جمهوری اسلامی ایران است؛ مراتب در ضیافت ماه مبارک رمضان هم حضوراً خدمتتان عرض شد و دستور پیگیری فرمودید. از این رو ضمن تقدیم تصویر مکاتباتی که پیش از این در این خصوص با وزیران محترم آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف تهران و از آن طریق با رئیس سازمان صمت صورت گرفته موجب امتنان خواهد بود نظر به اهمیت موضوع دستورات لازم در مورد جلوگیری از توزیع و فروش مستقیم کتاب‌های درسی توسط وزارت آموزش و پرورش را مبذول فرمایید.

با تجدید احترام

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، هومان حسن‌پور»

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۸
تو اين گروني كاغذ بايد فقط بر اساس فروش كاغذ بدن يعني اول به اندازه دويست جلد بعد پونصد جلد بعد هزار جلد بعد دو هزار جلي الي آخر
آخرین اخبار