معاون طرح و برنامه وزارت صمت تاکید کرد:

مدیریت ارز با اولویت قرار دادن کالاها/ باید جلوی ایجاد فاصله میان صنایع ایران و جهان را بگیریم

زرندی گفت: باید با اولویت قرار دادن کالاها، مساله ارز مدیریت شود و منابع را مدیریت شده‌تر توزیع کنیم.

مدیریت ارز با اولویت قرار دادن کالاها/ باید جلوی ایجاد فاصله میان صنایع ایران و جهان را بگیریمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست «ماشین سازی، پیشران توسعه صنعتی» با اشاره به پتانسیل‌های خوب کشور‌های همسایه، اظهار کرد: ۱۵ کشور همسایه ایران با بیش از ۶۰۰ میلیون جمعیت و حجم صادارت هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار در سال علاقه‌مند به همکاری با ایران هستند.

وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر کاهش واردات تجهیرات صنعتی گفت: تحریم‌ها هم فرصت اند و هم تهدید و بدون شک تحریم مضر و منفی است، اما باید به فکر چاره بود و با تمرکز بر ساخت داخل به عنوان فرصت به آن نگاه کرد.

زرندی با اشاره به کمبود‌های ارزی در کشور تصریح کرد: باید با اولویت قرار دادن کالاها، مساله ارز مدیریت شود و منابع را مدیریت شده‌تر توزیع کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید محصولات مورد نیاز داخل را با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید کنیم.


بیشتر بخوانید: کاهش تولید انواع خودرو در سه ماهه نخست سال ۹۸ 


وی ادامه داد: معتقدیم دست کم ۷۰ درصد از نیاز‌های داخل را می‌توان تولید کرد و برای نیل به این هدف نیازمند بهرگیری از شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌های کشور و اهمیت به مساله تعمیرات و ساخت ماشین الات در داخل کشور هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرعت بالای تحولات نوین صنعتی در زمینه ماشین آلات صنعتی خاطرنشان کرد: دنیا به سمت تحولات جدید به سرعت در حال حرکت است و باید بکوشیم جلوی ایجاد فاصله میان صنایع ایران و جهان گرفته شود.

 

انتهای پیام/

تولید محصولات مورد نیاز داخل با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان

 

 

برچسب ها: صنعت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار