کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور بر زمین خورد

امروز کلنگ کتابخانه مرکزی نیشابور پس از مدت‌ها بر زمین خورد و بخشی از مشکل اهالی مطالعه و جوانان را در حوزه فضای مطالعه حل می‌کند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی  امروز در آئین کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور گفت: نیشابور در حوزه فضای کتابخانه مشکلاتی داشته و عقب افتاده است که نیازمند همت و تلاش مضاعف برای جبران این عقب ماندگی هستیم.

وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی نیشابور که پس از مدت‌ها امروز کلنگ آن بر زمین می‌خورد بخشی از مشکل اهالی مطالعه و جوانان ما را در حوزه فضای مطالعه حل می‌کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای به ثمر رسیدن و بازگشایی سریعتر کتابخانه مرکزی نیشابور نیازمند همکاری و مشارکت هر چه بیشتر ادارات و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

شروع کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور با چهل میلیارد ریال

هاجر چنارانی نماینده دیگر مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور با چهل میلیارد ریال شروع می‌شود که برای تکمیل آن نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

وی ادامه داد: نیشابور با بیش از هشت هزار کتابخوان فعال نیازمند زیرساخت‌های بیشتر است و تاخیر در ساخت این کتابخانه به دلیل تغییر در مکان اولیه زمین بود.

کتابخانه ها به فرهنگسرای اجتماعی تبدیل شود

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: همه کتابخانه ها باید به فرهنگسرای اجتماعی تبدیل شود. 
 
وی ادامه داد: به همین منظور بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی راه اندازی شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: برای تسریع در احداث این کتابخانه تجربه ثابت کرده باید برنامه روزشمار تعیین و اعلام گردد و امیدواریم با کار جهادی، مدیریت دقیق مسئولان، مطالبه مردم و رصد رسانه‌ها این طرح تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

سبزیان افزود: کتابخانه مرکزی نیشابور در ۴۰ بخش به بهره برداری می‌رسد که ۱۴ بخش آن مانند بخش کودک، مادر و کودک کاملاً جدید است.

وی تصریح کرد: انس مردم به مطالعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت آموزی کودکان می‌شود و تا دهه فجر امسال ۲۸ طرح نیمه تمام در استان به بهره برداری می‌رسد.

ساخت کتابخانه‌ای در شان کتابخانه مرکزی نیشابور

هادی درودی رئیس شورای شهر نیشابور گفت: باعث تاسف است که این مکان به عنوان محل ساخت کتابخانه مرکزی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: نخستین‌ مکانی که برای احداث این کتابخانه در نظر گرفته شده بود نمای بسیار خوبی داشت که بنا به دلایلی که نمی‌خواهم این جا ذکر کنم، تغییر کرد.

رئیس شورای شهر نیشابور گفت: یا نام کتابخانه مرکزی را بر این مکان نگذارید یا کتابخانه‌ای بسازید که در شان کتابخانه مرکزی نیشابور باشد.

فضای کتابخانه مرکزی نیشابور برای اهالی کتاب کفایت نمی کند

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور گفت: امروز پس از سال‌ها شاهد کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور هستیم که امیدواریم بودجه لازم برای تکمیل آن فراهم شود.

وی ادامه داد: کتابخانه فعلی نیشابور با حضور پرشور اهالی مطالعه و انجمن‌های کتابخوانی فضای کافی را ندارد.

انتهای پیام//ف.س
برچسب ها: کتاب ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.