عینک واقعیت افزوده اپل راه‌ حلی مناسب برای یاری افراد دارای اختلال بینایی

اختراع جدید اپل نشان می‌دهد که چگونه عینک‌های مجهز به فناوری هوش مصنوعی به افراد مبتلا به اختلال بینایی کمک می‌کند.

عینک واقعیت افزوده اپل راه‌ حلی مناسب برای یاری افراد دارای اختلال بیناییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگ‌ترین محصول هوشمند بعدی اپل عینک‌های هوشمند این شرکت است. قدرت و گستردگی عملکرد عینک‌های هوشمند اپل تا حدی است که عده‌ای از کارشناسان تاثیر آن بر کاربران را بیشتر از آیفون می‌دانند. عینک‌های هوشمند-Smartglasses اپل در دی ماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۳۰۰ معرفی و به بازار عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید: عینک‌های هوشمند دیدتان را به زندگی تغییر می‌دهند!


این عینک علاوه بر جنبه سرگرمی و ابزار پیشرفته فناوری می‌تواند وسیله‌ای هوشمند برای یاری افراد دارای اختلال بینایی باشد و در امور روزمره زندگی به آن‌ها کمک کند. با اینکه اپل هنوز اطلاعات دقیقی از عینک هوشمند خود منتشر نکرده است، ولی کارشناسان با تحلیل ویژگی‌های این عینک معتقدند مهندسان اپل از شیشه‌های بسیار خاصی در آن استفاده کرده‌اند.

تحول در فناوری گجت‌های هوشمند با عینک واقعیت افزوده اپل

یکی از مدیران ارشد اپل در مورد محصولات آینده این شرکت گفت: «عینک‌های هوشمند اپل دید کاربران را به زندگی تغییر می‌دهد.» عینک هوشمند اپل عملکردی تقریبا شبیه به فیس‌تایم در سیستم عامل iOS 13 دارد. یعنی کاربر در هنگام استفاده از این عینک همانند یک برنامه چت ویدئویی تصور می‌کند مشغول نگاه کردن به یک دوربین و صفحه نمایش است. البته تمامی ارتباطات و اتصال‌ها در عینک‌های هوشمند قابل تنظیم است.

عینک واقعیت افزوده اپل راه‌ حلی مناسب برای یاری افراد دارای اختلال بینایی

تقریبا تمامی متحوای قابل نمایش در نمایشگر تلفن همراه هوشمند و حتی فراتر از آن‌ها در عینک هوشمند تماشا می‌شود. کاربران با استفاده از این عینک تصاویر جعلی را از واقعی تشخیص داده و می‌توانند به راحتی از فریب کلاهبرداران دور بمانند. امروزه گجت‌های هوشمند در کشور‌های مختلف جهان بازار بسیار داغی دارند و تعداد زیادی از مردم ترجیح می‌دهند در کنار گوشی، تلبت و لپ‌تاپ خود از وسیله‌ جانبی هوشمند استفاده کنند.

عینک واقعیت افزوده اپل راه‌ حلی مناسب برای یاری افراد دارای اختلال بینایی

شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، اپل و سامسونگ رقابت بسیار سختی در حوزه گجت‌های هوشمند با یکدیگر دارند و هر کدام با عرضه دستگاه‌هایی پیشرفته و با توانایی‌های ویژه به دنبال کسب سهم بیشتر از بازار هستند.

انتهای پیام/

عینک هوشنمند اپل به افراد دارای اختلال بینایی کمک می‌کند

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار