بیش از چهار میلیون مترمربع واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ساخته شد

استاندار کرمانشاه گفت: بیش از چهار میلیون مترمربع واحد مسکونی با اعتباری بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ساخته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، هوشنگ بازوند عصر امروز در اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی که در سالن انتظار برگزار شد با اشاره به اینکه مردم و دلاورمردان کرمانشاهی در نبرد حق علیه باطل جنگیدند که ما بمانیم اظهار داشت: اگرچه زخم طبیعت در دو سال گذشته چندین بار در حوادثی همچون زلزله و سیل بر این دیار نشست، اما مردم دوباره ساختند.

بازوند با بیان اینکه بعد از گذشت یکسال و هشت ماه این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم گفت: تاکنون بیش از چهار میلیون و ۲۸۰ هزار مترمربع واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان در مناطق زلزله‌زده ساخته شده و پیشرفت فیزیکی در روستا‌ها ۹۶ درصد و در شهر‌ها ۷۰ درصد است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این ساختن دوباره یک موتور محرکه و اتاق رسیدگی ویژه به نام رسانه ملی داشت افزود: تاکنون علاوه ۱۷ هزار واحد صنعتی و کشاورزی در مناطق زلزله‌زده بازسازی شده و ۲۰۰۰ میلیارد تومان در قالب سود اکهال وام‌های این واحد‌ها تخصیص داده شده است.

وی عنوان کرد: قصد داریم به گونه‌ای عمل کنیم که با هر ایرانی با شنیدن نام کرمانشاه این صفت را زمزمه کند که کرمانشاه به فرموده مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی است.

بازوند با بیان اینکه راهبرد اصلی ما و مردم کرمانشاه توسعه و پیشرفت این دیار است گفت: چنانچه امروز با اشتیاق اصرار به میزبانی اینچنین برنامه‌ها داریم برای رساندن این راهبرد به مدیران، سرمایه‌گذاران، گردشگران و آحاد مردم است.

بازوند با بیان اینکه برای معرفی استان به ایران در یکسال و نیم گذشته سند‌های مهمی همچون سند آمایش، رونق تولید و سند اشتغال تدوین شده است گفت: حاصل این اسناد کاهش فصل به فصل نرخ بیکاری در استان است و کسب نتیجه مطلوب نیازمند کار مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۴ واحد صنعتی و کشاورزی احیا و ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است افزود: استان کرمانشاه رتبه نخست در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را کسب کرده و به عنوان میزبان رخداد بزرگ گردگیری ۲۰۲۰ انتخاب شده است.

بازوند با بیان اینکه استان کرمانشاه آمادگی دارد با کمک بخش خصوصی از ظرفیت هنرمندان حاضر بهره‌مند شود گفت: اقدامات انجام شده تا وقتی از زبان هنرمندانه هنرمندان در قالب سریال و انیمیشن و برنامه رادیویی به ایران و فراتر از ایران نرسد بیهوده و ناتمام است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه هنر رسانه در بخش‌های مختلف می‌تواند برای داشته‌های ما ارزش افزوده به ارمغان بیاورد افزود: انیمیشن صنعت و هنر است، چون اشتغالزایی می‌کند.

وی گفت: داشته‌های استان از جمله تنوع اقلیم، مشاهیر، تنوع مذهبی، آثار تاریخی بی‌شمار، فرودگاه، راه‌آهن، صنایع بزرگ موجود، پتروشیمی و فرصت‌های اقتصادی در مرز‌های استان همه با زبان هنر می‌تواند اثر جهشی بر روند توسعه استان داشته باشد.

وی با اشاره به سردار یارمحمدخان به عنوان یک اسطوره عنوان کرد: استان کرمانشاه آمادگی خود را برای مشارکت در تولید انیمیشن با موضوع یارمحمدخان را دارد.

انتهای پیام/پ

اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.