جشنواره فیلم توکیو کار خود را با «خوش برگشتی، تورا سان» آغاز می‌کند

جشنواره بین المللی فیلم توکیو که متلعق به کشور ژاپن است فیلم افتتاحیه خود را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «خوش برگشتی، تورا سان» به کارگردانی یوجی یامادا، کارگردان مشهور ژاپنی، به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم توکیو انتخاب شد.

این فیلم به مناسبت پنجاه سالگی مجموعه فیلم‌های «مردن بودن سخت است» ساخته شده است. فیلم سینمایی «مرد بودن سخت است» که به کارگردانی یامادا است، داستان سفر یک مرد به نامتوراجیرو کوروما را روایت می‌کند که بد شانس است و همیشه شکست می‌خورد.

تا کنون بیش از ۴۹ فیلم با عنوان تورا سان ساخته شده است که آخرین آن مربوط به سال ۱۹۹۵ است. تاکئو هیساماتسو، کارگردان این جشنواره درباره مجموعه این فیلم ها می‌گوید:همیشه این فیلم‌ها برای مخاطبان جذابیت داشته است و در سطح ملی بسیار محبوب هستند، این فیلم‌ها همچنین تاریخی از بازیگر‌های محبوب ژاپن هستند.

فیلم جدید این مجموعه سینمایی بر روی برادر زاده تورا سان به نام میتسو و داستان زندگی او تمرکز می‌کند و بازیگرانی همچون چیکو بایشو، جین مائدا در آن ایفای نقش می‌کنند. با اعلام توزیع کننده این فیلم در تاریخ ۲۷ دسامبر (۶ دی) در ژاپن اکران می‌شود. یامادای ۸۷ ساله یکی از قدیمی‌ترین کارگردان‌های ژاپن است که به خاطر کارگردانی فیلم‌های «گرگ و میش سامورایی» و «خوانواده توکیو» شناخته می‌شود.

گفتنی است جشنواره بین المللی فیلم توکیو که از تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آّبان) تا ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برگزار می‌شود؛ یکی از ۱۲ جشنواره بین‌المللی بزرگ جهان و از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم آسیا است که هرساله در توکیو ژاپن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار