وزیر اقتصاد؛

اختصاص ارز برای ترخیص کالا‌های اساسی در بنادر

برای کاهش رسوب کالا در بنادر و گمرکات قرار شد بانک مرکزی با اولویت به کالا‌های گروه یک و ۲ «اساسی و حیاتی» و «مواد اولیه و ضروری» که در بنادر هستند ارز اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی گفت:برای کاهش رسوب کالا در بنادر و گمرکات قرار شد بانک مرکزی با اولویت به کالا‌های گروه یک و ۲ «اساسی و حیاتی» و «مواد اولیه و ضروری» که در بنادر هستند ارز اختصاص دهد.

وی گفت: واگذاری کالا‌هایی بدون ثبت ارز اختصاصی بانک مرکزی برای ترخیص کالا‌های با اولویت ۱ و ۲ در بنادر سفارس در بنادر و گمرکات به اموال تملیکی، مزایده آن‌ها یا صادراتشان به خارج کشور مهم ترین تصمیم برای کاهش رسوب کالا در بنادر و گمرکات است.

فرهاد دژپسند افزود: با وجود تلاش دشمن بر جلوگیری از ورود کالا به کشور در این زمینه وضعیت بسیار خوبی داریم به طوری که در بنادر و گمرکات ۱۰ میلون تن کالا وجود دارد که از این میزان، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی است.

وزیر اقتصاد و دارایی، فرایند ثبت سفارش کالا، تامین ارز و بررسی‌های دستگاه‌های مسئول در زمینه استاندارد و قرنیطینه را از جمله دلایل افزایش رسوب کالا عنوان کرد.

دژپسند افزود: با تعامل دستگاه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده، فاصله زمانی به یک سوم کاهش یافته است.

انتهای پیام/ف

سفر وزیر اقتصاد و دارایی به هرمزگان

برچسب ها: وزیر اقتصاد ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.