معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

برگزاری سی و هشتمین آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی در ۴۳ دانشگاه

لاریجانی گفت: سی و هشتمین دوره ی آزمون ارتقا و گواهینامه پزشکی ساعت 9 صبح روز پنج شنبه ۲۰ تیر ۹۸ در دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد .

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به برگزاری سی و هشتمین آزمون ارتقا و گواهینامه، گفت: این آزمون در 43 دانشگاه با محوریت 10 کلان منطقه ی آمایشی برگزار شد. 
 
لاریجانی با اشاره به روند برگزاری این آزمون گفت: با راه اندازی هیات های ممتحنه منطقه ای از اساتید تمام دانشگاه های علوم پزشکی در فرایند طراحی سوالات آزمون های علوم پزشکی کمک گرفته می شود. 
 
وی افزود: در سی و هشتمین آزمون ارتقا و گواهینامه نیز از ظرفیت هیات های ممتحنه منطقه ای بهره برداری شد. 
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه این آزمون در مجموع 27 رشته امتحانی برگزار شده، گفت:  تعداد 150 سوال  در هر رشته طراحی شده است که در ۱۵ رشته شامل رشته های جراحی کلیه و مجاری، کودکان، آسیب شناسی، زنان و زایمان، ارتوپدی، بیماری های  اعصاب، بیماری های داخلی ،بیماری های عفونی، بیماری های قلب، بیهوشی، جراحی عمومی، چشم پزشکی، رادیولوژی، روانپزشکی و گوش و حلق و بینی  تعداد 75 سوال به عنوان سوالات مشترک کشوری توسط وزارت متبوع به دانشگاهها ارسال شده و تعداد 75 سوال نیز توسط مناطق آمایشی طراحی شده است. 
 
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی خاطرنشان کرد: در ۱۳ رشته شامل رشته های پوست، جراحی مغز و اعصاب، راديوانکولوژي ، پزشکی هسته ای، طب کار، پزشکی قانونی، پزشکی فیزیکی و توانبخشی، طب اورژانس، پزشکی ورزشی، طب هوا و فضا و طب سالمندی، پزشکی اجتماعی و پزشکی خانوداه،  تعداد 150 سوال مشترک کشوری توسط وزارت متبوع تهیه شد. 
 
وی بر استفاده از ظرفیت هیات های ممتحنه منطقه ای در این دوره آزمون تاکید کرد و گفت: در طراحی سوالاتی که در وزارت بهداشت آماده شده از سوالات بانک سوالات که در سراسر کشور و همه مناطق طراحی شده استفاده شد. 

رقابت 13 هزار داوطلب در آزمون ارتقا و گواهینامه پزشکی

لاریجانی گفت: تعداد کل داوطلبان 13234 نفر است که تعداد 9995 نفر داوطلب آزمون ارتقای پزشکی و تعداد 3233 نفر  نیز در آزمون گواهینامه پزشکی شرکت کرده اند.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر حفظ ایمنی این آزمون گفت: با استفاده از بانک سوالات آزمون تلاش های چشمگیری در ارتقای کیفی آزمون های علوم پزشکی از جمله این آزمون صورت گرفته است. 
 
وی ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان گفت: اعتراض های داوطلبان مطابق با اطلاعیه های مرکز سنجش آموزش پزشکی به صورت مشترک توسط این مرکز و مناطق آمایشی مربوطه رسیدگی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار