دستور محرمانه تعطیلی شبانه فرودگاه ابها در جنوب عربستان از بیم حملات موشکی انصارالله

منتقد آل‌سعود معروف به مجتهد فاش کرد بر اساس دستور محرمانه‌ای که صادر شده است، فرودگاه ابها در جنوب عربستان شب‌ها تعطیل می‌شود.

دستور محرمانه تعطیلی شبانه فرودگاه ابها در جنوب عربستان از بیم حملات موشکی انصاراللهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­پایگاه اینترنتی خبری یمنی پرس، یکی از مخالفان آگاه به اسرار خاندان پادشاهی آل سعود معروف به مجتهد فاش کرد بر اساس دستور محرمانه‌ای که صادر شده است، فرودگاه ابها در جنوب عربستان که بار‌ها هدف حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است به علت ناتوانی پدافند هوایی ارتش سعودی از تامین امنیت آن، شب‌ها تعطیل می‌شود و دستور مشابهی نیز برای برخی دیگر از فرودگاه‌ها صادر خواهد شد.

مجتهد با انتشار مطلبی فاش کرد بر اساس این دستور محرمانه فرودگاه ابها از ساعت شش بعدازظهر تا شش صبح تعطیل می‌شود زیرا پدافند هوایی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نتوانسته است از این فرودگاه در برابر حملات مکرر نیروهای انصارالله محافظت کند.

مجتهد افزود به نظر می‌رسد برای برخی دیگر از فرودگاه‌ها نیز دستور مشابهی صادر خواهد شد که نشانگر تسلیم شدن به جای توانایی رویارویی است.

وی اعلام کرد دربار پادشاهی به نمایندگان طرف‌های دولتی که در جلسات شورای مشورتی حاضر می‌شوند دستور مؤکد داده است به دستور العمل‌ها پایبند باشند و در جلسات نظر شخصی ندهند. این دستورات پس از آن داده شده است که برخی از نمایندگان در برخی مباحثات نظر شخصی خود را که با نظر اعضای شورای مشورتی همسو بوده است، مطرح کرده‌اند.

مجتهد تاکید کرد ولیعهد سعودی از سفر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به آمریکا و پوشش این سفر در رسانه‌های عربی به شدت خشمگین است البته این خشم او به خاطر آنچه درباره موفقیت این سفر گفته شده است نیست بلکه به خاطر خود این سفر است چرا که بن سلمان به آمریکا سفر نکرده است دیگر اینکه بن سلمان فکر می‌کند تمیم با این سفر او را شماتت می‌کند چرا که از حرص و ولع بن سلمان برای سفر به آمریکا در سال کنونی آگاه است، اما به دلیل کشته شدن جمال خاشقجی، منتقد آل سعود نتوانست به واشنگتن سفر کند.

نیروهای یمنی اخیرا با برهم زدن معادلات جنگی توانسته‌اند میدان درگیری را به عمق خاک عربستان بکشانند. این در حالی است که ارتش سعودی از مقابله با عملیات‌های موشکی انصارالله عاجز بوده و از این موضوع به شدت نگران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۸:۴۵ ۲۲ تير ۱۳۹۸
عربستان سعودی شروع کننده جنگ بوددیگه الان یمن چیزی برای ازدست دادن نداره پس تصمیم گیرنده پایان جنگ دست یمن است
آخرین اخبار