۳۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد/مجموع مطالبات چایکاران از محل فروش برگ سبز چای ۲۰۱ میلیارد تومان است

رئیس سازمان چای کشور گفت: ۳۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران پرداخت شد.

۳۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد/مجموع مطالبات چایکاران از محل فروش برگ سبز چای  ۲۰۱ میلیارد تومان استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حبیب جهانساز از پرداخت بخشی از مطالبات چایکاران شمال خبر داد و گفت: ۳۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران به حساب عابر بانک آن‌ها واریز شد و پرداخت مابقی مطالبات نیز متعاقباً انجام می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور میزان خرید برگ سبز چای را برشمرد و گفت: از ابتدای فصل برداشت چای از باغات شمال طبق آمار‌های موجود در سازمان چای تاکنون بالغ بر ۶۷ هزار تن برگ سبز چای درجه یک و درجه ۲ به‌صورت تضمینی توسط دولت از چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران خریداری شد.

جهانساز مجموع مطالبات چایکاران و مازندران از محل فروش برگ سبز چای را حدود ۲۰۱ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: با احتساب مبلغی که دیروز به حساب چایکاران گیلان و مازندران واریز شد تاکنون چیزی در حدود ۱۶۷ میلیارد تومان معادل ۸۳ درصد از مطالبات معوقه به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به تداوم خرید برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران توسط کارخانجات فرآوری چای در سطح دو استان تا ماه مهر گفت: در حال حاضر ۳۴ میلیاد تومان از مطالبات کشاورزان چایکار شمالی باقیمانده است که این مبالغ مورد اشاره نیز به تدریج و متعاقباً به حساب چایکاران واریز می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور مقدار و نوع چای خریداری شده از چایکاران شمالی را مورد تأکید قرار داد و در توضیح آن عنوان کرد: از مجموع حدود ۶۷ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران دو استان گیلان و مازندران، ۵۰ هزار تن معادل ۷۴ درصد درجه یک و ۱۷ هزار تن معادل ۲۶ درصد آن درجه ۲ است.

جهانساز حمایت‌های همه جانبه دولت و مدیریت اعمال شده از سوی سازمان چای کشور را از صنعت چای داخلی متذکر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به انجام عملیات بهزراعی و مکانیزاسیون در سطح باغات چای، تجهیز و نوسازی کارخانجات چایسازی امسال چای استحصالی از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/س

پرداخت مطالبات چایکاران شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.