لزوم کاهش موجودی پرونده‌ها در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از حوزه قضایی بابل بر کاهش موجودی پرونده‌ها در دادگستری استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان بابل با اشاره به حجم فزاینده ورودی پرونده‌ها و تعداد کم نیروی اداری استان، گفت: همچنین فضای فیزیکی مجموع دادگستری در استان در شان دستگاه قضایی نیست که در این خصوص تمام همت و تلاش خود را می‌کنیم تا اوضاع مطلوب‌تر شود.

وی با اشاره به  برنامه تحول در دستگاه قضایی که از سوی ریاست قوه قضاییه تهیه و خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده و مورد تایید ایشان نیز قرار گرفته است، افزود: این برنامه تحول، مجموعه آسیب‌های دستگاه قضایی را شناسایی و مجموعه آسیب‌ها و تنگنا‌ها را در ۶ چالش خلاصه نموده است و براساس این ۶ چالش، یک برنامه تحولی کوتاه مدت ومیان مدت تنظیم و البته یک برنامه بلند مدت نیز در راستای حل آن‌ها در دست تدوین است.

حجت الاسلام اکبری در خصوص وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضایی گفت: این دغدغه هم به ریاست قوه قضاییه منعکس شده است و در برنامه تحول توجه به معیشت، مسکن  پیش بینی شده است.

وی مسایل قضایی، اداری مالی و اجتماعی را از چالش‌های احصاء شده در برنامه تحول برشمرد و افزود: برنامه تحول به دادگستری استان‌ها ابلاغ گردید که اگر این برنامه، بخوبی عملیاتی و اجرایی گردد، بسیاری از این دغدغه‌ها مرتفع خواهد شد.

وی بر رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و برخورد شایسته با مراجعان تاکید کرد و گفت: قطعا برخورد شایسته به مراجعان در میزان رضایتمندی از دستگاه قضایی و اعتماد سازی موثر است.

انتهای پیام/ م

موجودی پرونده‌ها در دادگستری مازندران باید کاهش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار