رئیس جمهور:

احداث راه‌آهن شمال منوط به جذب سرمایه گذار است

رئیس جمهور گفت: احداث راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان جزو طرح‌های دولت است اما در صورتی اجرا می شود که سرمایه‌گذاری وارد شود و دولت نیز در این صورت بخشی از کار را به عهده بگیرد.

نشست خبری رئیس جمهور در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رئیس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران با قدردانی از دیدار صمیمی مردم و استقبال آنان از خادم خود در روز گرم تابستان و ایستادگی آنان مقابل دشمنان گفت: دشمنان گمان نکنند با ترفند‌های خود، ملت ما را به زانو در می‌آورند.

آقای روحانی با عذرخواهی از مردم در شهر‌هایی که در کنار آن‌ها حضور نیافته و در افتتاح طرح‌ها حضور نداشته افزود: مبنای ما در سفر‌های اخیر استانی، حضور در دومین شهر استانهاست و در شیروان حضور یافتیم.

وی اتصال خراسان شمالی به راه آهن سراسری و تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان و امضای تفاهم نامه‌های طرح‌ها به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان را عزم دولت برای آبادانی استان توصیف کرد

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خانم علی آبادی از خبرگزاری ایرنا درخصوص برنامه عملی دولت در کشور و استان برای توسعه گردشگری گفت: اشتغال در گردشگری همچون ساختمان، بسیار خوب و فراوان است و از طرفی وابسته به فضای مجازی و از سوی دیگر زیرساخت‌های روستایی است و من دستور داده ام که برخی سد‌ها را با ملاحظات محیط زیستی، در خدمت گردشگری قرار دهند.

همچنین توسعه جاده و ریل و فرودگاه در استانی مثل خراسان شمالی که خود در محور گردشگری است در کنار همکاری صداوسیما و رسانه‌ها در معرفی جاذبه‌های معرفی نشده در ارتقای این موضوع اهمیت دارد و در توریسم سلامت هم کار‌هایی کرده ایم.

آقای روحانی در پاسخ آقای عابدی از خبرگزاری تسنیم درخصوص بازارچه مرزی هم گفت: با تعامل‌های دو طرف و پیگیری استاندار، امیدواریم مشکلات این موضوع برطرف شود.

رئیس جمهور در پاسخ سوال آقای حسین پور از خبرگزاری فارس، درباره جایگاه خراسان شمالی و تلاش برای قرار گرفتن در جمع ده استان برترِ مورد نظر رهبرمعظم انقلاب گفت: اعتبارات استان در مقایسه با دولت قبل، دو و ۹ دهم برابر شد. خراسان شمالی، استان مرزی و با اهمیتی است و به نظرم طرح‌های افتتاح شده امروز در حوزه‌های مختلف آب، برق، صنعت، کشاورزی، راه و راه آهن، بیانگر عنایت دولت برای ارتقای جایگاه استان است.

اقای روحانی در پاسخ نماینده روزنامه ایران هم گفت: حرکت‌های امروز در مسیر توسعه استان است. اجرای راه آهن، وابسته به امکانات است وسرمایه گذار می‌خواهد و ما هم البته کمک می‌کنیم. امروز ۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های این استان هزینه شد.

انتهای پیام / م

نشست خبری رییس جمهور

برچسب ها: رییس جمهور ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.