مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد؛

به ۲۰۰ هزار شهروند قمی آموزش پیشگیری و درمان اعتیاد داده شد

کریمی اصل از ارائه آموزش‌های پیشگیری و درمان اعتیاد به ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان قمی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ کریمی اصل مدیرکل بهزیستی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیش از هزار مربی از ابتدای سال جاری در گروه‌های ۲ تا ۵ نفره با حضور در محلات گوناگون این آموزش‌ها را به افراد در قالب کلاس ها، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها ارائه کرده اند.

وی همچنین از فعالیت گسترده مراکز درمان اعتیاد در استان خبر داد و افزود: ۱۷ مرکز سرپایی درمان، ده مرکز اقامتی، یک مرکز ترک اجباری و دو مرکز نگهداری معتادان پر خطر در استان فعالیت می‌کنند.

کریمی اصل با بیان این که در سال گذشته ۱۳ هزار نفر از حوزه درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی خدمات درمانی دریافت کرده اند افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی ازمتولیان حوزه سلامت اجتماعی به دنبال توانمند سازی آسیب دیدگان و مدد جویان درتمام شئون است.

وی در ادامه شعار بهزیستی در سال جاری را گام دوم شفافیت، توانمند سازی و سلامت اجتماعی عنوان کرد و افزود: خدمات بهزیستی دارای تنوع فراوانی است و رویکرد اصلی این سازمان ارتقای حوزه مشارکت اجتماعی وافزایش اعتماد میان مردم است کریمی همچنین اشتغالزایی را به عنوان راهی برای خودکفایی آسیب دیدگان اجتماعی دانست وافزود اداره کل بهزیستی با همین هدف در سال ۹۶ / ۸۹۵ مورد اشتغال و در سال ۹۷ / ۹۵۵ مورد اشتغال پایدار با هزینه کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای هر شغل ایجاد کرده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان نیز در این جلسه از ساماندهی، توانمند سازی و آموزش ۵۰۴ کودک کار و خیابان در سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲ پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق آسیب خیز فعالیت می‌کنند.

خانم علیشیری با اشاره به نیاز استان به فعالیت تعداد بیشتری از پایگاه‌های خدمات اجتماعی افزود: در حال حاضر تنها ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در منطقه پردیسان فعالیت می‌کنند در صورتی که این منطقه به فعالیت حدود ۲۰ پایگاه خدمات اجتماعی نیاز دارد.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی نیز از فعالیت ۱۹ مرکز مشاوره و یک مرکز مشاوره تخصصی کودک در قم خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۵۷۶ نفر از شهروندان در کارگاه‌های آموزشی جلوگیری طلاق شرکت کردند.

صادق سلمانیان به ارائه خدمات مشاوره تلفنی توسط سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر در تماس با شماره ۱۴۸۰ از خدمات مشاوره‌ای این سازمان بهره برده اند.

انتهای پیام/الف

آموزش پیشگیری و درمان اعتیاد به ۲۰۰ هزار شهروند قمی

برچسب ها: بهزیستی ، ترک اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.