رئیس شورای گشت مرزی آمریکا حمایت کلینتون از مهاجران را محکوم کرد

رئیس شورای گشت مرزی ملی آمریکا از هیلاری کلینتون به دلیل انتشار توییتی در حمایت از مهاجران غیرقانونی انتقاد کرد.

رئیس شورای گشت مرزی ملی آمریکا حمایت کلینتون از مهاجران را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیرو‌های سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا قرار است از امروز (یکشنبه) روند اخراج مهاجران غیرقانونی را که با وجود دریافت اخطار، هنوز خاک آمریکا را ترک نکرده‌اند، آغاز کند.

بر اساس اعلام روزنامه نیویورک تایمز، سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا قرار است هزاران مهاجر غیرقانونی را از ۱۰ شهر بزرگ این کشور اخراج کنند.

اما هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا روز پنجشنبه در حساب توییتر خود توصیه نامه‌ای به زبان اسپانیایی منتشر کرد و در آن از مهاجران غیرقانونی خواست برای جلوگیری از دستگیری و اخراج از سوی نیرو‌های سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا، به این توصیه‌ها توجه کنند. وی در این پیام توییتری به مهاجران غیرقانونی توصیه کرده بود درب را به روی این نیرو‌ها باز نکنند و یا شماره آن‌ها و مدل خودروی‌شان را گزارش کنند.

این در حالی است که براندون جاد، رئیس شورای گشت مرزی ملی آمریکا اظهارات هیلاری کلینتون در توییتر را محکوم کرد. وی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: من متعجب شده ام کسی که برای ریاست جمهوری آمریکا نامزد شده بود، کسی که متعهد به اجرای قانون اساسی آمریکا شده بود، الان به مردم کمک می‌کند تا عدالت را اجرا نکنند. دادگاه پیشتر به این مهاجران غیرقانونی پیام اخطار فرستاده است. آن‌ها نباید در این کشور باشند. آن‌ها غیرقانونی اینجا هستند و او (کلینتون) به آن‌ها در قانون شکنی کمک می‌کند.

هیلاری کلینتون این توییت را در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای آغاز روند اخراج مهاجران غیرقانونی منتشر کرد. رئیس جمهور آمریکا به نیرو‌های سازمان اعمال مهاجرت و گمرک دستور داده است به محل نگهداری مهاجران غیرقانونی که با وجود دریافت اخطار، همچنان در خاک آمریکا زندگی می‌کنند، یورش برده و آن‌ها را از این کشور بیرون کنند. عملیات اخراج این مهاجران قرار است از امروز یکشنبه ۲۳ تیر در ۱۰ شهر بزرگ آمریکا آغاز شود.

تصمیم دونالد ترامپ برای آغاز روند اخراج این مهاجران، روز جمعه باعث برگزاری اعتراضاتی گسترده در شهر‌های آمریکا شد. حدود ۲۰۰۰ تظاهرکننده مقابل ساختمان سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا در کلرادو به سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ اعتراض کردند. علاوه بر این اعتراضات، تظاهرات دیگری هم قرار است امروز در ۱۰ شهر بزرگ آمریکا برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار