در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

سروش پلاس؛ ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدترین و تنها نسخه فعال پیام‌رسان سروش

پیام‌رسان سروش با ارائه "سروش پلاس" که قابلیت‌های جدیدی دارد، نسخه‌های قبلی خود را غیرفعال کرد.

سروش پلاس را بیشتر بشناسیدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتباط، زندگی، سرگرمی شعار پیام‌رسان برگزیده مردم در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران است. این پیامرسان سروش نام دارد که با بروزرسانی این اپلیکیشن و بهبود روند فنی و اجرایی خود، به سروش پلاس تغییر نام داد.

چیزی نگذشت که کاربران زیادی در یک پویش همگانی در راستای حمایت از پیامرسان‌های ایرانی و همچنین فیلتر شدن ابزارهای ارتباطی توسط دولت به این خانواده پیوستند و در کمترین زمان وجود بیش از ۳ میلیون کاربر در این پیام‌رسان باعث شد، سروش پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان ایرانی لقب بگیرد.

سروش در دو نسخه موبایل و دسکتاپ ارائه شده است و همانند تلگرام و سایر برنامه‌های معروف بین‌المللی، در پلتفرم‌های مختلف قابل دسترسی است. سروش ویژگی‌های متعددی از قبیل امکان گفت‌وگوی دو نفره، ایجاد گروه، ایجاد کانال‌های تعاملی و اختصاصی، تماس صوتی رایگان، سرویس اوقات شرعی، سرویس آب و هوا، خرید شارژ، پرداخت قبض ، شخصی‌سازی تم، دسته بندی شدن کانال‌های عمومی، کسب درآمد و مکان نما را دارا است و حالا در این نسخه به روز شده قابلیت‌های دیگری به آن اضافه شده است که بد نیست آنها را بدانید. اما تفاوت سروش و سروش پلاس تنها به نام جدید آن محدود نمی‌شود و تغییر در سیاست‌های بازاریابی و طراحی این محصول یکی از نقاط قوت این متفاوت بودن است.

سروش پلاس را بیشتر بشناسید

مرتضی رحیمی مدیرعامل پیامرسان سروش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیام‌رسان سروش پلاس همیشه رایگان است و ما برای نصب آن مبلغی از کاربران دریافت نمی‌کنیم. داستان اصلی از آنجایی آغاز می‌شود که ما یک تکنولوژی جدید را روی ۳۰ میلیون کاربر پیاده‌سازی کرده‌ایم همچون مدیریت چند حساب کاربری، پین کردن پیام‌ها و از همه آن‌ها مهمتر بحث ویترین محتوا.

وی ادامه داد: دنیایی متنوع و رنگارنگ از کانال‌ها و بات‌ها در سروش‌پلاس وجود دارد. اما چطور باید از بین این همه کانال و بات، آن‌هایی را که مورد نظرمان است پیدا کنیم؟ ویترین، راه‌حل این مسئله است که منتخبی از بهترین کانال‌ها و بات‌های کاربردی را به شما معرفی می‌کند. معرفی پرمخاطب‌ترین کانال‌ها در موضوعات گوناگون، پیشنهاد‌های روز، صفحه اختصاصی بات‌ها و امکانات متنوع دیگر، همه در ویترین سروش‌پلاس، انتظار کاربران را می‌کشد.

رحیمی افزود: خدمات متفاوتی مانند پخش زنده از تلویزیون و رادیو، رندینگ استیکر (برچسب) که توسط کاربران ایجاد شده است و پخش ویدئو همزمان با دانلود آن از قابلیت‌های جدید سروش پلاس است، البته باید گفت که خدمات جدیدتری در راه است با نام کشوی پول که قرار است تا آخر تیرماه نسخه‌اش وارد بازار شود.

سروش پلاس؛ ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدترین و تنها نسخه فعال پیام‌رسان سروش

مدیرعامل پیام رسان سروش عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های دیگری که پیشرفت در آن صورت گرفته است موضوع جست‌وجو در این پیامرسان است. به طور کلی جست‌وجو موضوع متفاوت و پیچیده‌ای است که باید برای هر کاربر پیاده‌سازی شود، البته با سرعت بالا که استفاده‌کنندگان بتوانند جست‌وجوی خود را در تمام گروه‌ها و کانال‌ها داشته باشند و این یعنی در بیش از ۲ میلیون کانال موجود در سروش عملیات تسریع و تسهیل باید صورت گیرد و حالا این بخش ارتقا پیدا کرده است.

وی همچنین گفت: یک مورد دیگری که در دستور کار سروش قرار گرفت بازنویسی بود؛ بدین معنی که به دلیل تحریم‌های موجود نمی‌توان یک سری برنامه‌ها ر ا در اپ استور تعبیه کرد بنابراین ما با تغییر نام و بازنویسی مجدد قصد داریم نام برنامه خود را در این اپلیکیشن وارد کنیم تا در دسترس همگان قرار گیرد.

رحیمی درباره مشکل اصلی این پیام‌رسان توضیح داد: عدم ارتباط پایدار و قطعی‌های مداوم یکی از اشکالات بزرگ این پیام‌رسان ایرانی است. البته در این نسخه بروزرسانی شده سعی کردیم تا حدودی آن را برطرف نماییم. امکان دارد ورود به اپلیکیشن، چند لحظه‌ای هنگ کردنِ برنامه را در پی داشته باشد. همچنین بعضاً دیده می‌شود کاربر در هنگام کار با این پیام‌رسان ایرانی، قطعی‌های اذیت‌کننده‌ای ایجاد می‌شود که منجر به عدم ارسال پیام در زمان مناسب می‌شود. اما توانستیم درصد رضایت در بهبود این بخش را از ۹۸ درصد به ۹۹.۱ درصد برسانیم و می‌توانیم به این موضوع بپردازیم که توانستیم با صفر کاربر شروع کنیم و این تعداد را به تعداد بالایی برسانیم. این را براساس آماری می‌گویم که کافه بازار به ما ابلاغ کرده است.

گزارش از سارا کیا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
سلام من میخوام ویسام در سروش رو با دور تند گوش بدم ولی نمیدونم چطور تنظیمش کنم کسی میتونه راهنمایی کنه؟ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
P
۲۳:۳۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
زنده باد پیام رسان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۹:۰۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
متاسفانهسروش پلاس سرعتش خیلی پایینه ومطالب کمی نسبت ب برنامه های دیگه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام
فکر نکنم سرعتش پایین باشه
به سرعت اینترنت خودمون هم بستگی داره
آخرین اخبار