بسته اخبار حوادث امروز ۲۴ تیرماه ۹۸

سارق باطری دکل‌های ارتباطی در نوشهر دستگیر شد /کشف ۱۵۸ متر مکعب چوب قاچاق در مازندران /کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بابل

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

 

سارق باطری دکل‌های ارتباطی در نوشهر دستگیر شد

سرهنگ قاسم محمدی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: در پی سرقت باطری دکل یکی از شرکت‌های خدمات ارتباطی تلفن همراه در شهرستان نوشهر موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، ماموران کلانتری ۱۱ نوشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه فردی را به عنوان مظنون شناسایی کردند.

سرهنگ محمدی گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۵ فقره سرقت باطری از دکل‌های ارتباطی یکی از شرکت‌های خدمات تلفن همراه در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس در پیشگیری از سرقت و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی، زمینه ارتکاب جرم را از سارقان سلب کرده و با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی از طریق سامانه ۱۱۰ پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان یاری کنند.

سارق اموال داخل خودرو با ۹ فقره سرقت در آمل دستگیر شد

سرهنگ نعمت الله آزادی فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق محتویات داخل خودرو و کشف ۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

وی افزود:ماموران با یکسری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی متهم شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: متهم در بازجویی و تحقیقات به عمل آمده، به ۹ فقره سرقت قطعات خودرو از جمله باطری و پخش خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ آزادی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراح قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی گفت: شهروندان بایستی به هشدار‌های پلیس توجه کنند و از پارک خودرو در نقاط خلوت بپرهیزند و وسایل نقلیه خود را به وسایل بازدارنده مانند دزدگیر و وسایل هشدار دهنده مجهز کنند و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف ۳۸ دستگاه بیت کوین به همرا ۴۵ دستگاه منبع تغذیه در یکی از شرکت‌های باربری


سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳۸ دستگاه بیت کوین و متعلقان آن به ارزش ۳ میلیارد ریال در ساری خبر داد.

وی افزود: در اجرای این طرح، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از مخلان امنیت اقتصادی در شهرستان ساری شدند.

سردار میر فیضی گفت: ماموران با هماهنگی قضائی، فردی که با خریداری دستگاه‌های "بیت کوین" بدنبال اخلال در نظام اقتصادی کشور بود را شناسایی و حین انتقال این تجهیزات در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۳۸ دستگاه بیت کوین به همرا ۴۵ دستگاه منبع تغذیه در یکی از شرکت‌های باربری متعلق به متهم خبر داد و افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده بالغ بر ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری است.

 

بیت کوین یک شبکه و ارز پرداخت جدید است. تراکنش‌های این شبکه به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به واسطه‌ها انجام می‌شوند. این بدان معناست که ما برای انجام تراکنش‌ها نیاز به نهاد‌های متمرکز مانند بانک یا موسسات دیگر نداریم.

 

کشف ۱۵۸ متر مکعب چوب قاچاق در مازندران

 

سرهنگ حسینعلی خورشیدی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران –منطقه ساری گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۵۸ مترمکعب چوب از چاقچیان در حوزه منابع طبیعی منطقه ساری کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این مدت، حدود ۷۳۰ استره هیزم و ۱۵۸ متر مکعب چوب از چاقچیان چوب کشف شد و ۲۶۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند و ۲۵۵ دستگاه خودرو هم توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش خرده قاچاق، کماکان در سطح استان انجام می‌شود افزود: این یگان با هماهنگی دستگاه قضایی و انتظامی از کارگاه‌ها، دپو‌ها و مراکز خرید و فروش چوب بازدید می‌کند که پس از این بازدید‌ها چندین کارگاه متخلف را پلمب کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – منطقه ساری گفت: آمار آتش سوزی جنگل‌ها سه ماه نخست امسال در مقایسه با پارسال وضعیت مطلوبی داشت که رعایت شهروندان و گردشگران و باراش باران از عوامل کاهش آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان بوده است.

سرهنگ خورشیدی از گردشگران، دامداران، روستائیان و مسافران خواست از شکستن درخت و سرشاخه‌های ان پرهیز کنند؛ کبریت و سیگار روشن را کف جنگل رها نکنند و هنگام خاموش کردن آتش با آب، روی آن خاک بریزند تا از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی جنگل و مرتع؛ جابجایی غیرقانونی چوب و قطع درختان مراتب را به شماره ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل اطلاع دهند.

مازندران دارای ۲ اداره کل منابع طبیعی در منطقه ساری و نوشهر و ۱۶۹۱۹۶۶ هکتار جنگل و مرتع است که سهم حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری ۷۹۴۰۱۴ هکتار است.

دستگیری ۶ سارق منزل و اماکن خصوصی در آمل


سرهنگ نعمت الله آزادی فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان آمل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تقویت گشت‌های انتظامی در سطح حوزه استحفاظی ۶ سارق حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، گفت: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۶ فقره سرقت منزل، ۴ فقره سرقت ساختمان نیمه کاره، ۴ فقره سرقت کیف قاپی و ۱ فقره سرقت دوچرخه اعتراف کردند.

سرهنگ آزادی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: در بازرسی از محل اختفای متهمان مقداری اموال مسروقه و مدارک شناسایی مربوط به افراد مالباخته کشف شد.

وی با بیان اینکه تحقیق از سارقان برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد، اظهار داشت: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

سارق اماکن خصوصی در بابل دستگیر شد

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، قطعات داخلی خودرو و ادوات کشاورزی در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی بابل با اقدامات اطلاعاتی و تقویت گشت‌های کنترلی در حوزه‌های استحفاظی کلانتری‌های آن شهرستان، سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ مفخمی گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر شد و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۳۰ فقره سرقت، شامل سرقت از اماکن خصوصی، اموال داخلی خودرو و ادوات کشاورزی موجود در باغات و مزارع این شهرستان اعتراف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از مخفیگاه متهم خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و تحقیقات پلیس در این ارتباط ادامه دارد.

وی با اشاره به این که رعایت مسائل امنیتی، هشدار‌های انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می‌روند به مردم و شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و افرادی که بی جهت در محدوده زندگی آنان پرسه می‌زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

دستگیری سارق سیم و کابل برق فشار قوی در کلاردشت


سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت گفت: در پی سرقت سیم برق فشار قوی از شبکه‌های توزیع برق این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با بررسی‌های همه جانبه، اقدامات پلیسی را برای شناسائی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

سرهنگ عزیزی گفت: ماموران با تقویت گشت‌های انتظامی متهم را شناسایی و در حین سرقت سیم برق در این شهرستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، افزود: این سارق حرفه‌ای در بازجوئی‌ها و تحقیقات پلیسی تاکنون به ۶ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بابل

سرهنگ سیدمحسن جعفری فرمانده انتظامی شهرستان بابل گفت: در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی، ماموران اداره مبارزه با کالای قاچاق و ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی به یک کامیونت حامل سوخت در این شهرستان مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۵ هزار لیتر گازوییل، که متهم قصد تخلیه آن در یکی از انبار‌های نفتی روستایی این شهرستان را داشت کشف کردند.

سرهنگ جعفری گفت: خودروی مورد نظر توقیف و سوخت قاچاق کشف شده تحویل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی این شهرستان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، از دستگیری راننده خودروی مورد نظر و یکی از همدستان وی خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.


انتهای پیام/آ


برچسب ها: حادثه ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.