مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم:

تقویت اقدامات پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان در قم

مدیرکل محیط‌زیست قم گفت:برای مقابله با بیماری‌های حیات‌وحش به‌ویژه آنفلوانزای پرندگان،اقدامات پیشگیرانه را تقویت کرده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛موسوی مشکینی، مدیرکل محیط زیست قم در دیدار رفیعی،مدیرکل دامپزشکی استان روز یکشنبه بیست و سوم تیرماه اظهار کرد: گزارش بازدید‌ها از مناطق و تالاب‌های استان به‌صورت منظم و مستمر برای اداره کل دامپزشکی ارسال می‌شود و سطح همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین بسیار مناسب و مطلوب است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۷ هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان در کانون‌های تجمع پرندگان مهاجر در استان قم مشاهده نشد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه باغ پرندگان در شهر قم تصریح کرد: شهرداری قم باید هرچه بیشتر زمینه نظارت کامل ادارات کل محیط‌زیست و دامپزشکی بر اجرای این پروژه را فراهم بیاورد تا در آینده مشکلی از جهت بیماری‌های حیات‌وحش را شاهد نباشیم.

مدیرکل دامپزشکی قم نیز در این دیدار بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در جوامع بومی و محلی برای مقابله با بیماری‌های حیات‌وحش تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون دام و طیور به‌ویژه پیرامون مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع استان به‌خوبی انجام می‌شود.

 رفیعی بابیان اینکه شهرداری قم باید در رابطه با ساماندهی و عقیم‌سازی سگ‌های بلا صاحب ورود جدی داشته باشد، گفت: ساماندهی بهداشتی کود مرغداری‌ها و مقابله با دلالان غیرقانونی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، در راستای پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/ش

دیدار مدیرکل محیط زیست قم با مدیرکر دامپزشکی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار