ورود کلاهبرداری به فاز جدید/ اَد کن پول بگیر!

اخیرا کسب و کار عجیبی در فضای مجازی به راه افتاده که خبر از ورود کلاهبرداران به یک سبک جدید می‌دهد.

ورود کلاهبرداری به فاز جدید/ اد بزن پول بگیر!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،«این گروه را برای کل‌کل راه انداخته ام و باید تا ١٠روز دیگر به ١٠‌هزار عضو برسم، برای همین پول خرج می‌کنم، هرکس بتواند ١٠٠نفر را وارد و به کانال اضافه کند، یک‌میلیون تومان برایش واریز می‌کنم.»

شاید شما هم به تازگی به گروهی اضافه یا اصطلاحا «اد» شده‌اید و چنین حرف‌هایی را دیده و شنیده‌اید، اما تا جایی که کارشناسان کسب‌وکار در فضای مجازی می‌گویند هیچ‌کدام از این کار‌ها برای کل‌کل انجام نمی‌شود بلکه گرفتن عضو یا همان «ممبر» و بعد فروش این اعضا به کانال‌ها و صفحه‌های مختلف یکی از کسب‌وکار‌های رایج در فضای تلگرام است.

این اتفاق بعد از افشای درآمد‌های سرسام آور کانال‌هایی که با تبلیغات در کانال‌های چند ده هزار نفری شان به دست می‌آوردند شدت بیشتری گرفت. به این شکل که بعضی از کسانی که کانال یا صفحه‌ای راه انداخته‌اند، اما تعداد اعضای بالایی ندارند و می‌خواهند ره صدساله را یک‌شبه طی کنند، سراغ کسانی می‌روند که در ازای بالابردن اعضای کانال آن‌ها پول دریافت می‌کنند.

در این روش در ازای مبلغ معینی به شما تعهد می‌دهند که تعداد کاربران کانال‌تان را به صورت تضمینی بالا می‌برند، اما درخصوص این‌که بمانند یا بروند، هیچ‌گونه تضمینی وجود ندارد و همه چیز به آن بستگی دارد که خود شما تا چه حد محتوای جذاب به آن‌ها ارائه دهید.

کسانی که این‌کاره هستند، در کمترین حالت به ازای یک‌هزار عضو ١٠٠‌هزار تومان دریافت می‌کنند و اگر تیغ‌شان خیلی ببرد، به ازای هر یک‌هزار بازدید ٣٠٠‌هزار تومان پول می‌گیرند. آن‌ها این اعضا را از کجا می‌آورند؟ بله، از راه تشویق دیگران به اضافه‌کردن عضو به یکی از صد‌ها کانالی که به‌عنوان بانک اعضای‌شان شناخته می‌شود.

آن‌ها یک نام کاربری را که فقط یک‌بار به یکی از کانال‌های آن‌ها آمده و بعد حتی به سرعت خارج شده است، می‌توانند بار‌ها به کانال‌های مختلف اضافه کنند، حتی نام کاربری‌هایی که توسط صاحب‌شان حذف شده باشند، هم امکان دست‌به‌دست‌شدن دارند، چون چیزی که این دلالان عضو مجازی تعهد می‌کنند، فقط بالارفتن عددی است که نشان‌دهنده تعداد اعضای کانال شماست و نه بالارفتن بازدید یا داشتن اعضای واقعی!

یک کلاهبرداری جدید! / اد بزن پول بگیر!

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم گرجی
۱۷:۵۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام . من در تلگرام اد زدم و ۲۰۰تومان بابت خیریه گفتن واریز کن تا ۳نیلیون تومان واریز کنند برام که همش دروغ بود و ۲۰۰من رو خوردن . فقط کلاهبرداریه
United States of America
ناشناس
۰۳:۱۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
راست میگ
France
m
۱۹:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
کانال هایی با عنوان در خانه بمانید و یا ادد بزن و ... در اپلیکیشن تلگرام جهت سواستفاده در این وضعیت بحرانی است در صورت ادد شدن سریعا نسبت به ترک کانال اقدام نمایید.
آخرین اخبار