مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق تعزیرات حکومتی کشور خبرداد؛

رشد ۲۷ درصد رشد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق تعزیرات حکومتی کشور از رشد ۲۷ درصد رشد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی خبر داد.

رشد ۲۷ درصد رشد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتیعبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی کشور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از رشد ۲۷ درصد رشد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی خبر داد.

اجتهادی افزود:تعداد پرونده‌های وارد شده به شعبات سازمان تعزیرات حکومتی در سه ماهه اول سال ۹۸ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل حدود ۲۷ درصد رشد ورودی داشته است.

وی با اشاره به وصول ۲۰۰ میلیارد تومانی جریمه‌های پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در کشور اضافه کرد: با توجه به تفاوت بسیار زیاد نرخ ارز در سه ماهه سال ۱۳۹۸ قریب به ۱۹ هزار فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز وارد سازمان تعزیرات شده که حدود ۹۷ درصد این پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رشد ۷۰ درصدی وصول جریمه از متخلفان تعزیراتی

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی کشور بیان کرد: در بحث اجرای حکم و وصول جریمه در ۳ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته ایم و در موضوع مقابله با قاچاق خروجی اجرای ویژه تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق را برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته با اتفاقات ارزی پیش آمده به مقابله با توزیع و خرید و فروش بر خلاف ضوابط از جمله کالا‌های اساسی مثل دام، گوشت و همچنین فرآورده‌های نفتی و دارو که معمولاً در داخل کشور توزیع بر خلاف ضوابط خرید و فروش می‌شوند از برنامه‌های اصلی سازمان تعزیرات هست که انشاالله امیدواریم بتوانیم با همکاری دیگر دستگاه‌ها به خصوص در دستگاه‌های کاشف و ضابطین این وظیفه را انجام دهیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.