اختصاص ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه خراسان شمالی اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست با شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته به خراسان شمالی، چندین برابر پنج سال گذشته است، گفت: باید پیگیری‌های لازم برای راه افتادن صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شود.

وحدت با اشاره به اینکه برای راه افتادن صندوق نوآوری و شکوفایی استان همکاری‌های لازم انجام شده است، عنوان کرد: ۹ برابر سرمایه‌ای که در صندوق وجود داشته باشد کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این صندوق شروع به کار نکرده است و آغاز به کار صندوق مطالبات و پیگیری‌های شرکت‌های دانش بنیان را نیاز دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با توجه به اینکه شرکت‌های دانش بنیان به اولویت‌های استان بپردازند و تا ظرفیت‌ها به خوبی شناخته شود، افزود:اگر شرکت‌های دانش بنیان می‌خواهند پیشرفتی داشته باشند باید به حوزه‌های تصمیم گیری استان راه پیدا کنند و بخش دولتی نیز جهت عملکرد بهتر مداخلات را کمتر کند.

وی با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه گری، تصریح کرد: باید سیستم مطالبه گری در استان گسترش یابد تا برای ارتباط بهتر بین بخش خصوصی و بخش حاکمیتی موثر باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: پرداخت‌های مرحله‌ای برای تسهیلات، منطق اشتباهی نیست و باید ریسک پذیری در سرمایه گذاری نیز افزایش پیدا کند.

وی با تاکید براینکه مهاجرت به شهر‌های بزرگ با شرایط خاص مورد قبول است، عنوان کرد: اگر مهاجرت به شهر‌های بزرگ برای پیشرفت و آموختن باشد و ارتباط با شهر‌های کوچک‌تر حفظ شود به طور قطع مورد قبول است و موجب پیشرفت می‌شود.

وحدت در پایان تاکید کرد: باید مجتمع‌هایی برای شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان وجود داشته باشد تا ارتباط بیشتری با مردم و دانشجویان صورت گیرد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را سرعت ببخشند.

انتهای پیام/م

اختصاص ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان  خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.