مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:

تشکیل پرونده برای پرداخت تسهیلات به ۶۰۰ کشاورز خسارت دیده از سیل

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تا کنون برای پرداخت تسهیلات به ۶۰۰ نفر از کشاورزان استان که بر اثر سیل دچار خسارت شده اند پرونده تشکیل شده است.

مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: تا کنون برای ۶۰۰ نفر از کشاورزان استان که بر اثر سیل دچار خسارت شده اند به منظور دریافت تسهیلات پرونده تشکیل و از این تعداد، درخواست ۲۷۴ نفر در سامانه سجاد ثبت شده است.

مهدیخانی افزود: ثبت درخواست مابقی کشاورزان در روز‌های آینده در سامانه ثبت خواهد شد.

به گفته وی، بر اثر بارندگی در بهار امسال، ۲۴۰ میلیارد تومان به تاسیسات زیر بنایی، مسکونی و کشاورزی خسارت وارد شده است که برای جبران خسارت‌های ناشی از این حادثه در بخش کشاورزی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد اختصاص داده شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: طبق مصوبه هیئت دولت که به استان ابلاغ شده است بدهی‌های بانکی و چک‌های برداشتی مانعی برای دریافت این تسهیلات نیست.

مهدیخانی در ادامه گفت: همچنین برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به روستا‌ها، ۳ میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه‌ها و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تاسیسات شهری اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: بر اثر سیلاب به هزار و ۹۰۰ واحد در استان خسارت وارد شد که طبق مصوبه‌ای که به استان ابلاغ شده است ۲۰۰ واحد احداث و ۱۰۰ واحد هم تعمیر می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: تعدادی از این افراد به بانک‌های معرفی شده اند و آوار برداری از واحد‌ها هم شروع شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: به روستاییانی که واحد‌های آن‌ها نیاز به تعمیر و بازسازی دارد ۴۰ میلین تومان وام با سود ۴ درصد با باز پرداخت ۱۵ ساله و همچنین ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

مهدیخانی افزود: در شهر‌ها هم به متقاضیان ۶۰ میلیون تومان وام و ۱۲ یا ۱۳ میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ک

بر اثر بارندگی در بهار امسال، ۲۴۰ میلیارد تومان به استان قزوین خسارت وارد شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار