مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان:

جانمایی و انتقال منازل آسیب دیده کالپوش منتظر پاسخ زمین شناسی است

علیرضا فلاحی گفت: نبود زمین دولتی در کالپوش یکی از مشکلات برای جابه‌جایی روستای حسین‌آباد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ضمن بیان اینکه پاسخ قطعی بررسی‌ها و آزمایش‌های محل ساخت‌وساز جدید در حوزه روستای حسین‌آباد کالپوش شهرستان میامی به بنیاد مسکن استان سمنان ارائه نشده است ، گفت: یکی از مشکلات موجود در حسین‌آباد کالپوش نبود زمین دولتی تا شعاع ۲۰ کیلومتری برای انتقال خانه‌های آسیب دیده است که البته بیشتر این زمین‌های دولتی هم زمین‌های کشاورزی هستند لذا باید منطقه‌ای برای انتقال خانه‌های آسیب دیده در نظر گرفته شود.

وی افزود: مردم اهالی و دهیار منطقه چند زمین را برای مسکونی پیشنهاد کردند که اطلاعات تمامی این زمین‌ها در اختیار زمین‌شناسی قرارگرفته و در حال بررسی موضوع هستند لذا باید تا اعلام نظر قطعی منتظر ماند از سوی دیگر باید گفت یکی از آن‌ها زمین چشمه نی است که هنوز جواب آن نیز نیامده است که بنیاد مسکن بداند کدام زمین قابلیت ساخت‌وساز دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه انجام ساخت‌وساز در مکان مناسب بزرگترین هدف این اداره کل است، تاکید کرد: به دنبال زمینی هستیم که مجدد مردم با مشکلات فعلی مواجه نباشند لذا به‌محض آنکه جواب قطعی از سوی زمین شناسی ارائه و مشکل خاصی نیز در این باره نباشد کار ساخت‌وساز خانه‌ها آغاز می‌شود همچنین باید گفت اگر زمین‌های در نظر گرفته شده اطراف حسین آباد باشند، به روستا الحاق می‌شوند و در غیر این صورت یک روستای جدید تشکیل خواهد شد.

فلاحی بابیان اینکه تاکنون ۱۸۶ خانوار که خانه‌های خود را در حسین‌آباد کالپوش تخلیه کرده‌اند از بنیاد مسکن وام سه میلیون تومانی بلاعوض گرفتند، تصریح کرد: ۳۲۹ خانوار نیز خانه‌های آن‌ها آسیب‌دیده و می‌بایست منازل مسکونی خود را تخلیه کنند.

وی در خصوص خسارات سیلاب به واحد‌های مسکونی روستایی استان سمنان نیز، تاکید کرد: این موارد بیشتر با بحث تعمیرات سر و کار دارد که متقاضیان به بانک‌ها معرفی و پرونده شأن در حال انعقاد قرارداد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه اجرای طرح هادی در روستا‌ها به اعتبارات استانی و ملی برمی‌گردد، ابراز داشت: طرح هادی در ۷۶ درصد روستا‌های استان عملیاتی شده و فاز یک آن‌ها به اتمام رسیده است لذا تکلیف بنیاد مسکن داخل طرح هادی روستا خواهد بود و راه‌های روستایی جز تکالیف بنیاد مسکن نیست.

فلاحی در ادامه تصریح کرد: برابر سرشماری سال ۹۵، ۳۳ روستا به استان اضافه شد که طرح هادی نداشت و برای اجرایی شدن نیازمند تهیه طرح بود و طبق وعده می‌بایست تا پایان سال مالی ۹۷ همه روستا‌های استان دارای طرح هادی شوند که به این قول خود عمل کردیم.

وی سهمیه قیر رایگان استان سمنان را دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای سال گذشته اعلام کرد و افزود: از این میزان با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده سهمیه به ۱۱ میلیارد افزایش داده شد که در ۶۸ روستا اجرایی و کار در حال انجام است.

انتهای پیام / م

انجام طرح هادی در ۷۶ درصد روستا‌های استان سمنان

برچسب ها: حوادث طبیعی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار