انتخاب مشاور خارجی و سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی برای اصلاحیه اسکله رورو

اصلاحیه اسکله رورو بندر امیرآباد بهشهر با انتخاب مشاور خارجی و سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی اسفند امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوانی مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر با اشاره به تاخیر و جابجایی زمان بهره برداری بندر را اشکال بخشی از این اسکله بیان کرد و گفت: ساخت اسکله رو رو ۹۲ درصد پیشرفت داشت.
 
وی افزود: اصلاحیه اسکله رورو بندر امیرآباد بهشهر با انتخاب مشاور خارجی و سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی اسفند امسال بهره برداری می‌شود.
 
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر گفت: هم اکنون تفاهمنامه بین بنادر کشور‌های ایران و افغانستان با حضور تاجران هندی امضاء شده است و در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.
 
رضوانی افزود: هند و افغانستان برای تجارت با کشور‌های شمالی حاشیه خزر و ترانزیت از بندر امیر آباد علاقمند هستند.
 
وی دارا بودن قابلیت‌های الکترونیکی را از ویژگی این بندر برای تبدیل شدن به بندر اقتصادی دانست و افزود: هم اکنون تجار با سیستم جامع دریابی، از داخل منزل هم می‌توانند ورود کشتی تخلیه انبار را ردیابی کنند.
 
مدیر بندر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد واگذاری زون ۲۵ هکتاری گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی، آماده سازی بخش‌هایی از جاده رستم کلا از مسیر زاغمرز تا سه راه حسین آباد برای افتتاح را از دیگر برنامه‌های این بندر برای امسال اعلام کرد.
 
رضوانی افزود: منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد در زمینه بارگیری و ترانزیت، در تخلیه غلات با ۶۴ درصد، صادرات ۸۱ درصد و تخلیه کالا ۲۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
 

انتهای پیام/آ
 


شکل گیری کریدو جدید بنادر امیرآباد -دوغارون - چابهار

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.