بدهی ۳۳۱میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان جنگ می‌کند تا ساختمان استانداری را بازپس بگیرد، در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی پیگیر خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با اشاره به بدهی ۳۳۱میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان جنگ می‌کند تا ساختمان استانداری را بازپس بگیرد، در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی پیگیر خواهیم شد.

محمدرضا نیکبخت ظهر امروز در در حاشیه افتتاح بخش جراحی عروق باز بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح بخش جراحی عروق باز بسیاری از اعزام بیماران کم خواهند شد در تصادفاتی که منجر به خونریزی می‌شود با پیوند عروق پیوندی که به عروق مرگ‌ومیر حاصل از تصادفات ۳۰ درصد کم خواهد شد و هم‌چنین با پیوند عروق قطع عضو را کمتر خواهیم داشت.

وی افزود: در استان لرستان برای بیماران سرطانی مشکل دارو رسانی داشتیم، ولی با افتتاح این بخش می‌توانیم با پیوند عروق برای عضو سرطانی دارورسانی انجام بگیرد و با این پیوند بسیاری از سکته‌های مغزی نیز قابل پیش‌بینی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان عنوان کرد: بخش جراحی عروق بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با هزینه‌ای بالغ بر ۵ ونیم میلیارد تومان برای اولین بار در غرب کشور امروز افتتاح شد.

وی پرداخت بدهکاری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی را مهم‌ترین چالش این دانشگاه دانست و بیان کرد: این دانشگاه بالغ بر ۳۷۴ میلیاردتومان در بخش تجهیزات، حقوق، کارانه پزشکان و پرستاران، حقوق کارگران، شرکت‌های خدماتی و آشپزخانه‌ها و هم‌چنین بالغ بر ۳۳۱ میلیارد تومان در بخش پروژه‌های عمرانی بدهکار است که امیدواریم مسئولان استان و وزارت بهداشت راه حل فوری، اورژانسی و جدی برای حل مشکلات و معضلات علوم‌پزشکی لرستان پیدا کنند.

نیکبخت با اشاره به جذب پزشکان متخصص در استان لرستان گفت: باتوجه به توزیع پزشکان متخصص در آبان ماه ما نیز احتیاجات این استان که عمدتاً جراحی مغز و اعصاب، ارتوپد، چشم، زنان و بیهوشی‌ست به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم چراکه متاسفانه در شهرستان‌های استان لرستان چهار تخصص اصلی را نداریم و هم‌چنین متخصص بیهوشی و زنان با کمبود پزشک مواجه هستیم.

وی در رابطه با ساختمان علوم‌پزشکی که در اختیار استانداری است تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی جنگ می‌کند تا ساختمان را پس بگیرد البته جنگ با اسلحه نیست، ولی تا می‌توانیم مبارزه می‌کنیم در همین راستا به استانداری نامه نوشته‌ایم که ساختمان را می‌خواهیم، استانداری نیز تمهیداتی اندیشیده و گفته‌اند در حال ساخت ساختمان هستیم که پس از تکمیل ساختمان جدید استانداری ساختمان علوم پزشکی را تحویل خواهیم داد بر همین اساس مدتی صبر می‌کنیم اگر به قول‌شان عمل نکردند از طریق مراجع قضایی و به‌صورت قانونی پیگیر خواهیم شد.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با اشاره به مشکلات حوزه درمان خاطرنشان کرد: در حوزه درمان کمیسیون ماده ۱۱ برگزار و ۳۴ پرونده بررسی شده که پس از بررسی‌های انجام‌شده تعطیلی چندین مطب و مؤسسه درمانی را در دستور کار داشته‌ایم و این پروند‌ها به دادگستری ارجاع داده شده‌اند.

انتهای پیام/ ب

دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در پروژه‌های عمرانی ۳۳۱میلیارد تومان بدهی دارد

برچسب ها: علوم پزشکی ، بدهکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار