کودکان کار، زیر سایه حمایت های بهزیستی خوزستان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خوزستان از راه اندازی ۶ مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در استان خبر داد.

محمدرضا عباسی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در راستای حمایت و ساماندهی کودکان کار، ۶ مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در استان راه اندازی شد که از این تعداد ۲ مرکز در اهواز و مابقی مراکز در شهرستان‌های مسجد سلیمان، اندیمشک، آبادان و دزفول دائر هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این کودکان کار محصل هستند، افزود: خدماتی شامل؛ خدمات آموزشی، مهارت‌های زندگی و آموزش‌های کمک تحصیلی بوده که تمامی این آموزش‌ها در جهت همگام بودن کودکان کار با آموزش و پرورش در حال انجام است، ارائه می‌شود.

به گفته عباسی، تاکنون ۵۶۰ کودک کار شناسایی و شناسنامه دار شده اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان اذعان داشت: علاوه بر آموزش‌های تحصیلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز برای کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها که علاقه‌مند به فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای هستند در نظر گرفته شده تا به اشتغال زایی آن‌ها در خانه‌ها کمک شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: موارد زیادی در زمینه اشتغال زایی خانواده‌های کودکان کار وجود دارد، برای مثال مادر کودک کار به حرفه خیاطی علاقه‌مند بوده که ما علاوه بر آموزش‌های مرتبط، چرخ خیاطی را در اختیارشان قرار داده ایم تا بتوانند در خانه و محل خود اشتغال سالم و منبع درآمد داشته باشند.

محمدرضا عباسی بیان داشت: تعدادی از کودکان کار که بالای ۱۵ سال سن دارند که در صورت علاقه‌مند بودن به مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

گفتنی است؛ تمامی ۵۶۰ کودک کار دارای خانواده هستند و تنها ساعاتی از روز را در خیابان‌ها کار می‌کنند.

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار